AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
735

635 csi -88, passar H&R:s sänkfjädrar?

Ha
5
Hampan
635csi -88
Hej. Har beställt Bilstein Sprint till min 635 -88 (prod.11.87), de ska passa bilar 6.82-89. Har även beställt H&R:s sportfjädrar, men de har märkningen att passa bilar 7.81-6.87. Någon som vet om de passar, eller om modifiering krävs? Eller om det finns några andra leverantörer som har sänkfjädrar till en -88:a, som passar rakt av?

Tack på förhand.
Hampus
C3
34
C311
M6 -84

BMWCS #04660
Det borde passa på en -88 också så. Jag ska kolla i ETK för säkerhets skull. Som upplysning är H&R 10% mjukare än original fjädrar till M6 men M6 har en annan diameter på bakfjädrarna än övriga E24. Jag köpte nya övre fjädersäten bak till min för att få allt att passa.

Mvh
Thomas
C3
34
C311
M6 -84

BMWCS #04660
Det enda jag hittar är andra artikelnummer på fjädrarna från 6/87 till 2/88. Fjäderben fram och övre fästen bak är samma med standardchassi. Det fanns M chassi och EDC (elstyrda stötdämpare) som tillval. Är det M chassi får du byta övre fjädersäten bak.

Mvh
Thomas
Ha
5
Hampan
635csi -88
Stort tack för informationen Thomas! Jag hoppas att det ska passa bra. Det är nivåreglering bak och den ska avvecklas, det har jag fått tips om tidigare. Det verkas som om jag får hålla koll på fjädersätena bak.

Mvh Hampus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.