|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om en sån bil? Har aldrig haft BMW innan men funderar på det nu. Kan det vara ett bra köp? Dyra i drift eller? Bensinförbrukningen hur é den? Är BMW:s steptronic bra? Verkstadskostnader är de hyggliga i Göteborg? Vart lämnar ni in era bilar på rep/service? | |
|
Hej och välkommen! 530iM är en härlig bil, steptronic tycker jag är en självklarhet i en bil som 5-serien. För dina frågor rekomenderar jag sök funktionen Länk Söker du på 530, förbrukning, service etc lär du ha läsning hela natten :-) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Välkommen till forumet! Låter som ett bra val. Kolla upp miltalet noga, speciellt om den är importerad. Lycka till! |
|
|
Tack för svaren. Hittar faktiskt inte så mkt info om den modellen. Nån som har en sån kanske? /Henrik |
|
|
Kör just nu min tredje 530, men dock första med automat. Har bara gott att säga, går fint, kanonkomfort, snygg att se på. Bensinförbrukningen skiljer väl på 1,5-2 dec, men det är val skit samma, för vill man åka snålt kan man väl köpa sig en fiesta eller nåt.Vad får du mellan tummen och pekisen hosta upp? |
|
|
Hejsan. Kommer att få betala c:a 220 000:- för denna och den verkar kanon. Hur mycket drar dom per mil då? Idag kör jag 9-3 Aero och den drar aldrig under 1,1 liter/mil. |
|
|
BMW är erkänt bensinsnåla bilar, både min 323:a och 520 ligger på 0,83 blandad körning. När det gäller BMWverkstad i Gbg vill jag rekomendera Gbg:s bilservice på Järnstångsvägen i Partille, mycket duktig kille och bra priser, jobbar bara med BMW. BMW CS #5206 |
|
|
Tycker nog att priset ligger väl högt om det är en import som sälgs av privat person men utan att veta mer om den så är det ju väldigt svårt att värdera. Vad har den för utrustning ? Import LR svensksåld ? Privat LR på firma ? Hämtar min 530IM touring 02 den 6 maj från BMW i Tyskland och betalar ca 220 000 + kostnaderna för import Den har gått 5500 mil och har haft en ägare... Mvh Jimmy |
|
|
Håller med Jemej. För de pengarna så ska den ha mycket utrustning (Navi/Tv, elstolar, skinn, mm) och vara i bra skick. Är det en import så är priset ändå aningen högt även med all denna utrustning. ___ //Ulf |
|
|
Jag tycker spontant inte att man ska ge över 200000 för en sån även om den är svensk. Vad gäller förbrukningen så är det nog samma som aero:n SF |
|
|
Hej. Jag åker 530im 01 den drar C:a 0.95 liter/milen vid blandad körning med 235-17 däck fram och 255-17 bak. Men den är mauelt växlad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.