|
|
|
|---|---|
Peter |
Hello jag är på G att införskaffa lite fräschare hjul till min m3 (e30)... nu tänkte jag höra vad som passar å så.. några tips? passar fälgar från e34 eller e36 ?? tänkte mig 17 eller 18tum... tacksam för alla tips och råd.. mvh Peter ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
|
Asev model A -17 är ju helt underbara! Titta på Janne leinonen i läsar galleriet (M/alpina galleriet)! ursprungligen är dom väl anppasade för E34 men dom sitter som gjutna! Har inte sett vackrare Fälgar förrut =) Mvh Janne Mmmmm dom i Marabou!?!?!? eller var det M3??? |
|
|
Du ska ha Brock B1 fälgar riktigt feta är själv på jakt efter sånna till min m3.. Se här www.brock.de "See you at the Rödljus" |
|
|
Ett flummigt inlägg från mig men.. Peter, har du sett den röda M3 E30 som var till salu i BS. nr. 19/2001? Den finns på sidan 56. Såna fälgar tycker jag du ska ha, super snygga! Tyvärr vet jag inte vad dom heter. |
|
|
Hej peter! du får kolla efter e34 fälgar... ungefär samma offset som M3 E30. du bör inet ha större än 17 tum om du du inte ska köra typ utan däck :) 17 tummare med 225*40*17 eller 245*35*17 passar bäst, 235*35 funakr väl oxå... sätter du på "tjockare" gummi blir hjulets omkrets större än orginal = en segare bil. själv kör jag med 16 tummare, 225*45*16, innan hade jag 17 tum... bilen känns faktiskt bättre på alla tänkbara vis med 16 tummarna.. jag har föresten 100+ DTM fälgar... en prisvärd, relativt "hård" fälg från england. /Jonas |
|
Peter |
Okej tack för era tips! det lutar nog åt ett par 17-tummare (helst utan att man behöver massa spacers) fast jag har en liten knäpp idé om att ev använda mig utav 16tums plåtfälgar(breddade) någon som gjort nått liknande? =) mvh Peter ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
|
Hejsan! Jag måste hoppa in här. 100+ fälgarna som azkikr säger är relativt hårda måste jag ifrågasätta.Detta pga att jag har erfarenhet av motsatsen.Jag drog sönder ett antal fälgar med fälgkorset för ett tag sen(såg skadan först till v-däcksbytet ett halvår senare). Det var 100+ qualifier fälgar. Jag har dragit åt hjul i snart 20 år o aldrig varit med om detta problem.Det kanske bara var en dålig sändning men men.Jag litar ej på detta märke efter den missen.Tilläggas bör att det var fullt friska, passande,nya fälgar, ej på annat sätt misshandlade osv. Jag for också till gummifirman för att få nya eller andra fälgar men han menade att det var för hårt dragna hjulbultar,vilket jag ej höll med om..Det gick som vanligt ingen ersättning därifrån....suck.... Köpte sedan originalfälgar från BMW=INGA PROBLEM. Detta är egentligen fälgar till farsans E39 jag pratar om(ifall någon undrade). Mvh Janne. |
|
|
hej janne! jag får nog erkänna att mina åsikter om 100+ är mest sånt jag hört från andra och den lilla erfarenhet jag fått efter 1 års användning... men dom är väl knappast liak bra som typ BMW orginal eller BBS.... men dom kostar ju bara hälften så mkt oxå :) mina 100+ har iaf hållit sej helt runda under säsongen trots en hel del smällar... /Jonas |
|
|
8x17" ET15 fram 235/40-17 9x17" ET 24 bak 245/40-17 BBS, Ronal, OZ och Speedline är kvalitetsfälgar resten i en fallande skala ner till JP. AZEV typ A är en klassiker men måste riktas efter ca 5000 mil på svenska vägar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.