AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.277

orginal lr kopparpackning vid O-ringat block?

Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
ska lämmna in blocket för o-ringning i morgon å undra vad man ska ha för packning, dom som ska O-ringa tyckte att man skulle använda kopparpackning men det gick även med orginal. Vad använder ni? hur tjock blir kopparpackningen? dyr?

//Fredde

Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Enligt alla ja frågat och enligt både Bäckis o Ärtan är det standard packning som gäller ihop med o-ringat! Tydligen svårt att fåt tätt med koppar i vissa fall.
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
har du o-ringat ditt block?

Länk
en liten nybörjar fråga,hur o-ringar man,vad gör man då,och vad är det bra för?

hoppas det inte störde att jag kapade tråden

Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
man svarvar ett 1mm brett och 0.7mm djupt spår runt cylindrarna å lägger i en pianotråd i spåret som sticker upp o.3mm. Man blåser inte topackningen då om man överladdar motorn med turbo el dyl

frågar man inte får man inget veta

Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Ja mitt är o-ringat... Det kan du annars lämna till ppf så vet du att det blir ordentligt gjort och rätt uppstick osv.
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
OKi vad tar dom för det? pratade med en mekaniker på Dione i Uppsala och han var inte säker men trodde ca 200/cyl inkl tråd, tyckte de lät billigt. har du o-ringt ditt där?

Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Japp, har för mig att det kosta 1800:- för o-ringat, honat och toppdeckat.
hm
37
hmm_jonte
325ix - 87
1800 för allt de jävlar va billigt hämta mitt block idag efter fått de o-ringat kosta mig 2000 kr och de va bara för fräsning tråd och montering av tråden
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
hmm_jonte: vart var o-ringade du det nånstans? 1000:- skulle jag betala med fräsning å tråd, men jag har en 4a 1500 för en 6a...300:-för planing av block. det är dione kullager i uppsala som ska göra de

Länk
hm
37
hmm_jonte
325ix - 87
jag gjorde de hos mmr i malmö de stod 1500 på hemsidan men de va bara för fräsningen sen tog dom för tråden och arbetet att sätta i den också så de blev 2000 eller 1960 nått mins inte riktigt
jag gjorde mitt hos en kille i skellefteå, kostade 750:- och då monterade han tråden också..
ni kan hitta han här: Länk

///Johan
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.