AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
741

Byta bil...

19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Har en fråga som kanske riktar sig mest till Autopower, på denna site där det finns en massa BMW intresserade borde det inte finna utrymme för en spalt med BMW bytes under powerbörsen...

Borde finnas en del som kan tänka sig att byta modell i bland utan att därför alltid sälja, varför inte ha möjligheten att kunna byta bil med en annan likasinnad som söker nya äventyr!?

kanske det finns fler som känner på detta sätt!
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Kanonbra idé, 1995 även om jag själv inte är ute efter att byta just nu.
Hy
98
Hyabusa
318i-87
1995: Hur menar du? Ofta är det väl fråga om att justera bytet med pengar emellan och då faller det väl ändå under "säljes". (Svårt att hitta bilar som är exakt lika mkt värda......o byta rätt av..det var därför valuta, dvs pengar infördes)

Eller menar du att man ska byta byta bilar med varann i ex en vecka? Vem vet kanske intresse finns........
Är det ngn som vill byta ut sin nya m3:a mot min 318 för en vecka?
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Vissa bilar verkar vara så svåra att sälja att man måste lämna den på någons tomt en mörk kväll för att bli av med den. Då är det väl bättre att man hittar någon med en lika svårsåld bil som kan tänkas byta rakt av. Ny bil, nytt äventyr och roligt ett tag. Jag tycker idén är toppen.
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Min tanke var också som Loctite skriver, ibland känner man för något nytt och varför inte hitta någon annan "freak" som har samma intresse och funderingar..

Det är klart att priser varierar -men det måste vara ett mindre problem då de flesta vet vad marknadsvärdet är, och tänk själv att veta att din bil blir väl omhändertagen i framtiden.

Har ägnat mig åt att koll upp en del tidigare av mig ägandes BMW och det är i bland som man vill gråta över det man får se, men ibland blir man glad när man finner att någon sätter stort värde och håller bilarna i bra skick, nästan att man vill köpa tillbaka.
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Tänk er följande: jag som uteslutande kör(t) 7 serien blev förälskad i en e34 540 vilket är underbart, men hur länge varar förälskelsen....

Senast jag var tosk var på en Z3 som inte ens var skön att köra... såldes dock efter 1 år... tänk vad man kunde fått i byte mot den...

Så när man tröttnar på e34 kanske det finns en och annan e32 eller e38 som kan vara bytesobjekt, eftersom dessa modeller är lika svåra att sälja som en e34, det kan vara så att alla blir glada och nöjda med ett byte, så varför inte en spalt med byten när kärleken svalnar.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.