|
|
|
|---|---|
|
Hei. Min samboer og jeg ønsker å kjøpe en bil nr.2, og da har valget falt på en Volvo V70r awd 98/99 modell. Jeg har funnet en hos Autodirect AB i Ørebro Länk men jeg synes det er rart at den har gått 9800 mil, mens andre i samme prisklasse har gått 12-16000 mil. Er det så stor forskjell på prisene i Sverige, eller kan denne bilen ha vært "fixet" på? Takker for all den hjelpen jeg kan få... | |
|
Är det denna bilen? Länk Ser ju helt OK ut. Autodirect håller ju på mycket med importbilar, men jag har aldrig hört något negativt om dom. Kan du inte kolla miltalet hos volvo innan du köper bilen? |
|
| (jag menar bilen längst ned på sidan) | |
| Jag kollade lite på blocket, dom ligger ju mellan 130-150' så 125' är ju ju inte spektakulärt billigt om inte bilen är extremt välvårdad. | |
| Jo, men de jeg har funnet på blocket.se i samme priklasse har gått 15-20000 mil. Er det normalt? | |
|
Den bil som nämns är redan importerad till Sverige. Det i sig borde hålla priset nere lite extra. Om den är från 98/99 hade den inte fått bokstaven "W" som begynnelsebokstav. Skyltar på W var väl registrerade under 2004 fram till slutet av feb. 2005 då det börjades med X. Bara att tänka på.. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns väldigt få seriösa bilimportörer i Örebro, Autodirect är ingen firma som jag har kolla på. Miltalet på denna känns lite lågt så man bör vara ytterst nog med att höra med tidigare ägare,men undantag finns alltid, men de är väldigt få ,när det är import- jämnför vad en liknande bil kostar i Italien som exempel, ingen tar in bilar av välgörenhet utan för att tjäna pengar, låga priser och låga miltal hör sällan ihop. Dessutom ser Volvon rätt sunkig ut på bilderna tycker jag., kantstötta fälgar och solkig i inredningen om inte bilderna ljuger, det brukar sällan bli sämre skick utan bättre på bild ///MVH Hasso Länk |
|
Takk for svarene. Skal undersøke litt nærmere. Vurderer også import fra USA. jepeso Länk |
|
Tvättsvampen |
Hasso: Ditt generaliserande om bilimportörer i Örebro är tarvligt och lågt. Självklart finns det seriösa firmor. Eller har du en D-uppsats från Handels som stödjer ditt påstående? Knappast. Örebro har en lång tradition av fordonsimport. Idag är det främst fd tyska invandrare bosatta i Sverige som utnyttjar sina landsmäns kontakter till att köpa bil i Tyskland. Ett starkt bilintresse i kombination med ett visst kapital och kontakter gör det lättare för dessa att importera. |
|
Tvättsvampen: och detta förklarar hur man i just Örebro med omnejd säljer så många nyimporterade bilar till avsevärt lägre priser än man kan hitta dom i någonannanstans i övriga EU??? Jag är väldigt skeptisk när det gång efter annan uppdagas hur man säljer bilar med 9700 eller 13500 mil på mätaren när samma bilar (och bilder) figurerat på mobile veckan innan med 200000+ mil på mätaren.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Knappast tarvlig och lågt. tyvärr har jag för stor insikt i den branchen sedan 25 år tillbaka och det är inte för inte som just Örebro har dåligt rykte. Och tyvärr jar jag både sett och hört av kunder , för mycket av mätarskuvade och fusklagade krockbilar av flertalet oseriösa importörer under årets lopp. Och det dyker upp nya dag för dag ofta samma personer som byter firmanamn. Ja det finns några seriösa importörer sedan många år i Örebro men tyvärr alldeles för få och är dom invandrare så är dom knappast tyskar enligt vad jag sett. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag håller med Hasso. När jag bodde i Örebro och hade bestämt mig för att köpa en BMW så åkte jag runt i princip hos varenda liten importfirma (ofta belägna i sunkiga källarlokaler) och jag hittade ingenting som jag skulle vilja lägga mina pengar på. Däremot så hittade jag flertalet bilar med taskigt renoverade krockskador och helt nytryckta serviceböcker (med samma namnteckning hos flera olika bilar). Det mesta är skit, men jag vill ändå inte säga något om AutoDirect eftersom jag aldrig hört talas om dom. För det är inte dom som har bilfirman som ligger alldeles i närheten av mariebergs köpcentrum? (stor inhägnad uppställningsplats med ett litet hus i ena änden). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.