|
|
|
|---|---|
|
Hej! vad händer om man skiftar lamdasonednas plats i avgassystemet? för kontakterna är ju inte lika långa så dom kan man ju inte skifta?1 tacksam för svar+! //Jimmy | |
|
Ööööö... Va? Länk Länk |
|
Krickan4 |
Det ska inte hända något! Men jag vet att dom kostar 1700:- st |
|
va va? Okej. provade att skifta dem och tycler bilen inte riktigt svarar på gas--:= kan det ha något med det att göra..??? Tacksam för svar...;) //Jimmy |
|
|
Sorry om jag varit otydlig men det gäller en M3 -93 dom har ju två sonder en med lång och en med kort kabel! någon som vet om det skiljer något mellan dem?! //Jimmy |
|
|
Borde inte skilja något men den ena sköter främre och den andra bakre delen av motorn så någon skilnad är det nog och som databoxen reagerar på. Nu kan man köpa lambdasonder på biltema för 395:- =) Länk Länk |
|
|
På biltema till M3? vart hittar man dem då? //Jimmy |
|
|
men om båda sondewrna är hela och fuinkar som dom skall så borde väl inte bilen reagera på något skumt vis eller? kan ett litet håli i avgassystemet orsaka att bilen går "rätt "fett? //Jimmy |
|
|
menar att är dom hela och man skiftar dem...:! lite otydlig när man är stressad...;) //Jimmy |
|
Krickan4 |
Biltema det får jag kolla upp imorgon!Då sparar man en slant ju!!!! |
|
själva sonden är väl ingen fara att flytta, men man bör nog undvika att byta plats på kontaktstyckena eftersom att det är som danragn säger att dom sköter varsin del av motorn! i´m not driving too fast... ...i´m just flying too low! |
|
Krickan4 |
Du ska nog inte byta plats för den högra sköter fremre delen av motorn,cylinderna 1,2,3 och den vänstra 4,5,6! Jag ska byta min fremre i nästa vecka med arbetet blir det 2200:- på paulssons bil! Och sen ska den gå som en klocka igen!! |
|
Krickan4: vilken menare du med den främre? dem med lång ellwr kort kabel? //Jimmy |
|
Krickan4 |
Jag tror den har lång kabel det ska vara den högra katen alltså den som ligger närmst pasagerar platsen? //Krickan |
|
krickan4: vad fick bmw för felmedelande på din lambda då? dom fick ett fel på min när dom kopplade in sin dator, men dom trodde det var läck på avgassystemet, men tycker jag kollat allt, läcker det så är det väldigt lite! KAN ETT LITET HÅL GÖRTA ATT HAN GÅR SÅ FETT och ojämt på tomgång? någon som vet? Tack för alla svar..;) //Jimmy |
|
|
någon som vet hur man mäter upp lambda sondena om dom är hela eller trasiga? lite väl dumt att byta en som är hel?! på bmw verkstade sa dem att dom fick en felkod på lambdan men att dom trodde det berodde på avgasläckage! kan det stämma att det är fwelety? har kollat hela systewmet och kommer fram till att det är helt iaf..;!( //Jimmy |
|
|
Hej! var idag på meca och köpte mej en nu lambdasond (universal 4 tråd) nu en fråga? det är ju en svart, en grå och två vita, vilken vita skall man skarva ihop med vilken, man måste ju använda kontakten från den gamla sonden, men hur vet man vilken som skall till vilken och vad händer om det blir fel?! //Jimmy |
|
| menar kablarna förståss, lite otydligt kanske...;) blir lätt så när man är lite stressad..;) | |
Krickan4 |
Vad kosta den där? Jag tror jag håller mig till orginal delar när det är el-delar! |
|
Vad skulle det vara för fel på en sådan, varr av märkt bosch så tror inte den är sämre än original! enda att man får skarva kontakten själv men man sparar ju 600 kr mot original..;) ingen som vet vilka färger som, skall mot vilka?! //Jimmy |
|
|
ingen som vet kabelföljden? //Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.