AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
886

Såg en fin M5-touring nyss!

mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Såg precis en avusblå touring, en 92:a. Den hade originalfälgar och var riktigt fin. Tyvärr hade dom satt på klarglasblinkers fram, och kromade på sidorna, usch! Men annars såg det riktigt fin ut, importerad 96 enligt vv. Någon som vet mer om den? Utrustning eller nåt, reg nr är CYO XXX.

MVH Björn
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Glömde bort att skriva att jag såg den i Arvika.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Den har rullat här nere förut, då var den helt original förutom chip och filter samt en annan stereoenhet.
Synd att de har börjat förstöra den med styling, hörde även att det sitter neonljus på den nu =(
Tror den är rätt fräsch i skicket, särskilt inredningen är i toppskick. Har inte varit vinterkörd på mycket länge samt omlackad nån gång runt 98-99 om jag inte minns fel.

-M5 E34 Limousine register Länk
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Neonljus?? Usch..
Har inte tittat närmare på den, men inredningen såg ut att vara svart skinn väl? Synd bara på klarglasen, mycket finare original.

Har en annan nyhet du kan lägga till i ditt M5-lexikon =) Pratade med han som äger PCA som jag var lite intresserad av. Han är i full färd med att byta motor, den gamla körde han varm :\ Synd på en såpass fin, svensksåld dessutom.
mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Jo, kanske på en F&F-bil, tycker verkligen inte det hör hemma på en M5. Men smaken är som baken och tur är väl det.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
mp3bjorn_: Japp det är svart helskinn i den, i det bästa skicket man kan tänka sig faktiskt (eller var i alla fall). Synd att bilstackarn inte fick förbli original då, den hade ju klarat sig undan styling i 13 år men men.. originalbilar i fint skick växer ju inte på träd, särskilt inte touringen, där det bara tillverkades 891st.

Motorbyte jaha, jo men den hade ju en hel del km på sig om jag inte minns fel, extrem långmilare, för att vara en M5:a.

mp
99
mp3bjorn_
Brokatröd 525i -91
Jo, 28000 mil. Mycket fin färg också, royalblå.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
CYO XXX är ju -119- är därmed en rätt så tidigt M5touring,
tillverkat den 18.05.1992 - måste kolla hemma vad det är jag har på denna, HD91@ var det inte den som fanns hos en bilhandlare
i Karlstad ganska länge....?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
CYO har jag dragit, men den gick ruskigt bra :)
Typiskt att de har börjat förstöra den som var så fin, den hade t.o.m. oranga blinkers och såg riktigt fräsch ut. Hoppas att de inte har förstört skinnet bara.

m5toureg: Var det för lång tid sedan så kanske det kan ha varit den, men HD91 vet nog 100% säkert. Det var en kompis till mig och HD91 som köpte den i alla fall. Men på vilken firma i Karlstad var den till salu i såna fall? Vore intressant att veta. Den har föresten en M3 3,0 Airbag-ratt inmonterad.

//Schnitzer

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
m5toureg/Schnitzer: den fanns hos en plåtverkstad i Karlstad i drygt två år eller så, stod mest still. De i sin tur hade köpt in den av ett försäkringsbolag. Tror det var två svenska brukare före verkstan, import-96 som sagt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.