AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.318

Himmelsk E38!

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Åh vilken bil! Jag dreglar!

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det är nästan så att jag offrar min högra hand för att få denna bilen...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Jag håller med er fast jag vill nog ha kvar mina lemnmar för att kunna ratta en sån bil =)
Mycket ovanlig färg måste jag säga.
Första E38 jag sett med den iaf. Inredningen går ju inte av för hackor heller...

Der schönste Wagen von allem
Ovanlig färg, men mycket snygg.
Likadan inredning som i min, fast min är delvis uppdaterad till chromeline : )
Passar pefekt i kombination med cosmosswartz lackering.....
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag gillar den totala insynen i gjorda servicar och byte av delar, de ska ha en eloge för att de visar allt genom internet!

Har läst i Teknikens Värld att det finns något företag i Tyskland som skeppar bilen, reggar den där för en dag för att undvika Sveriges knepiga bullerkrav och byter ut graderingen i hastighetsmätaren från miles till km/h för runt 20-25.000:-

Mvh
Mycket snygg bil samt väldigt seriös och ärlig annons, seriösa amerikanska bilhandlare har förstått att det lönar sig med detaljer ang. skick, historik osv.... något få tycks ha förstått här i Sverige.

Den där färgen är dock inte så ovanlig, bara i Europa. I USA ser man nästan lika många beiga E38or som vita :)

MVH,
E38B12
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Lönar det sig att ta hem den och få nya mätare i den och kanske svenskt språk i datorn osv osv mot att köpa här eller i Tyskland?

Har spanat runt lite på eBay och ser att jenkarnas 7serier är rätt överfeta. Är det vi som får de "sunkiga" eller vad är dealen där?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Mycket fint orginalskick samt seriöst upplägg på annonsen. Men jag kan tyvärr inte se det där lilla extra (annat än skicket) som är värt en högerhand ;) Måhända är man bortskämd med Scheckhefts tidigare sida med ovanliga E38 bilder för att uppskatta den:/

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Håller med PJ, bilen var ju fin, och såg ut att vara i extremt bra skick. Mycket seriös annons (överdrivet - misstänksamhet uppstår?).. Men något annat speciellt tyckte jag inte det var. Den har ju inte ens borden i baksätet!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Det är ingen vanlig vimpelhandlare som tagit de där bilderna. Hmm.. bara jag som tycker det är märkligt att det inte är Steptroniclåda i den...
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
På med 22", ögonlock, vinge och toning, just det neon också!!!!!!:))

-Never feel sorry for yourself.-
Vad är det speciella med denna E38?, Det enda jag gillar på den är att den är i Nordamerika-utförande med plats för små regskyltar, annars låt pensionärerna i Florida slåss om den, för guldbeigemetallic väljs ju bara av dom!?

Nej tacka vet jag Estorilblått, Ascotgrön eller Cosmossvart, det är mina favoritfärger på E38, även Alpinvit III, är snygg om bilen är nerlackad.

Mvh Stephan

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Håller med pensionärsfärg.

Länk
Franka2
Smaken är väl som baken.

Franka
Scheckheft
Hej
Ful eller inte ful - ovanlig färg är det iaf. Försökte se vad det är för färg och jag satsar en slant på antingen saharabeige eller kashmirbeige. Vad tror ni?
Apropo favoritfärger hos E38: cosmos, antracit, royalröd med m-paket, och imola.
Bland individualfärger: bostongrön, och scarabäus. Tyvärr fanns inte sistnämnda färg i kombination med Shadow-Line.

Mvh
Scheckheft

Det som jag reagerar lite på är att den är utsatt som 01a, men har gamla navigatorn som slutade tillverkas 08/00.

Det är även lätt att stirra sig blind på de fantastiska bilderna. :)

MVH,
E38B12
Visa användare
395
wollick
Cayenne S
fel färg..

Wladimir Jigaroff
Ja, märkligt att den har gamla navin om det är en -01'a
Lang och kashmirbeige gör att den går bort direkt!
Annars ser den mycket fin ut.

/Lazze
Royalröd shadowline med M-Paket vill jag inte se...då blir habegäret grymt påfrestande!

:)

/Lazze
Lånar denna tråden för att 'visa' denna 740. Ett klipp för den som har lust och pengar! Vad tycker ni?

Länk

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.