AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.504

Simons avgas 318is

St
6
Steffoe
318is -91
Vilken diameter är originalavgassystemet efter katten på 318is? Enligt de som tillverkar Simons avgassystem så är deras 54mm, men det låter lite för lite för att vara ett så kallat "sportsystem".
Är det någon som kör med Simons på sin 318is, hur är ljudet?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
2" på en 318 räcker och blir över.
Ang. ljudet så är Simons lite roliga. Först så tar det en stund innan det börjar låta bra om systemet eftersom dämpmaterialet måste sätta sig (som på alla märken). Sen låter det bra i kanske ett år tills allt dämpmaterial har bränts upp eller blåsts ut.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
jp
464
jpn
523im -99
jag har precis monterat ett simons avgassystem med 54mm på mellan röret och var det 80 eller 85mm kromat runt slutrör på min 318iS-88 och jag tycker inte att det låter speciellt mkt utan de går ganska tyst...

B-M-W
Har oxå satt på ett simons på min is för någon månad sedan. Tycker det låter precis lagom, lite mer muller bakifrån och drar man på lite så låter den riktigt gott för att vara en fyra.

Jag har dock väldiga problem med att de klumpiga fästena går emot golvet i bilen med ett ruskigt resonansljud vid vissa varvtal som följd. Har letat med ljus och lykta efter större gummiringar så systemet kommer längre ned, men ännu har jag inte fått tag i något. Börjar att fundera på och göra egna fästen som är tunnare och inte hamnar så nära golvet.

Fredrik M
St
6
Steffoe
318is -91
Tack för snabba svar! Verkar inte som att ni är oroliga över 54mm rördiameter då. Har hört att Simons är rätt sunkiga i kvalitén, men läste att de har infört 2 års garanti fr.om. 2005 så det blir till att plåga systemet hårt så man kan få ett nytt varannat år :)

Micro tog 2125:- för ett komplett till våra bilar, hittar inget billigare så det får bli ett via dom.
Kolla med Tegnaby Bildemontering utanför Växjö.
Kan säkert skicka med posten.

Något år sedan nu men då skiljde det typ 1000kr på ett till 325i E36 mot vad Mekonomen tog.....
jp
464
jpn
523im -99
de kostade 1725kr till min på mekonomen med det skiljer kanske i pris mellan 8v och 16v?

B-M-W
66
79
66a
318is-90
Halloj! Har mä simons avgassystem på min is:-) Håller mä Fredrik M, att det låter precis lagom gött.Tycker att det är rätt så bra kvalite på detta avgassystem.

Mvh
Anders
al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
Jag kör också med simons. Först så blev jag besviken på systemet då det inte lät speciellt mycket. Men det bättra sig och nu är det precis lagom med ljud. Jag upplever kvaliten som helt ok på systemet frånsett gummiupphängningarna som torkat ut..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.