|
|
|
|---|---|
|
Kom gärna med åsikter. Skulle behöva bli av med den, pga ändrad livssituation. Länk Alla åsikter välkommnas. mvh Larsa | |
|
Om du åtgärdar felen kanske priset är ett rimligt utgångspris. Att komma ihåg är dock att BMWköpare ofta är kinkiga på utrustning. Tyvärr verkar du sakna det extremt viktiga SCHiinet, farthållare och även ASC+T(som är toppen på vintern). Som bilen står nu tror jag på 35KSEK, om du fixar i ordning skadorna kanske 40KSEK. Vad tror ni andra? |
|
| Någon annan? | |
|
Tror som simon_en. Du har nog svårt att få ut mer än 35 000 pga skadorna. /Rickard |
|
|
De synliga plåt- och rostskadorna skrämmer nog bort många spekulanter. Dock tycker jag att det är bra att du skriver ut att de finns och visar bilder på det, det ger ett seriöst intryck. Är bilen dåligt lagad efter en tidigare krockskada, eller varför har den så mycket rost? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Säger som ovanstående, bra att man visar upp skadorna, men skrämmande att en 95:a rostat så mycket, motorhuv och bakom framhjulen är det rätt massiva rostangrepp. Samt att den gått snart 20 gör att jag tror priset stannar vid 35. Samtidigt är det tveksamt om du ens får igen pengarna om du låter laga upp det. /Christofer |
|
|
Tack för era svar. Jag skulle väl hoppas att man skulle kunna få ut lite mer för trots rostblemmorna på huv och den dåliga framskärmen så är den inte ett slutkört vrak. När det gäller skärmen så tror jag att den kan vara bytt tidigare eftersom det inte är någon rost på det andra skärmkanterna. När det gäller huven så missade jag klantigt nog själv att det var på G när jag köpte den. Som ni säger så skrämmer man kanske bort många spekulanter men jag vill inte ge någon falska förhoppningar speciellt när folk kanske behöver åka några mil för att kolla på den. Man kanske är "för" ärlig? Det lutar väl åt att man får sänka priset alternativt åtgärda huv och skärm. Känns bara tråkigt att behöva ge bort en bra bil. Jag får väl se hur det blir helt enkelt. Tack för era åsikter. mvh Larsa |
|
|
Citerar " Man kanske är "för" ärlig?" Jag har då aldrig köpt en bil man åkt några mil för att titta på om den inte motsvarat det skick jag önskat. Det gäller alltid att fråga ut säljaren för att utröna om man har ungefär samma inställning. Visst har man fått vända hem några gånger, besviken. Tycker att båda parter har allt att förlora på att inte vara ärliga. Är Du en petig pedant- klargör detta för säljaren. Ställ relevanta frågor- fråga inte om det finns några repor eller bucklor utan fråga om det finns många.. Och så har det givetvis stor betydelse om Du ringer på en 2-3 år gammal bil eller en som är "tonåring".. |
|
|
dekewi Jag får känslan att du tror jag är köparen, vill bara klargöra att så INTE är fallet. Jag instämmer med att ingen tjänar på att vara oärlig men jag blir bara orolig att folk tror att resten av bilen är ett vrak de ser bilderna på huvens framkant samt framskärmen. Sedan är det ju bara att konstatera att rosten finns där. mvh Larsa |
|
|
Klargör då tydligt i annonsen att de rostskador som finns är de som syns på bild. I övrigt så skall du givetvis vara ärlig och tydlig i annonsen, man vinner aldrig på att mörka. /Christofer |
|
|
Hubbe Jag ska modifiera annonsen. mvh Larsa |
|
|
Sen när mörkade han nånting? han hade ju kort och skrev ner dom defekter som fanns! Vad är nästa steg fram med telefonkatalogen och ringa runt till alla? tror hubbe fått det lite fel om foten där |
|
|
Då har man äntligen ändrat annonsen. Känns dock som man har skrivet en mindre uppsats. Hoppas folk orkar läsa igenom allt. mvh Larsa |
|
|
En bra och tydlig annons. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.