|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som äger en Z4:a med automatlåda ? Är det helt fel med den lådan ? Hur ser andrahands värdet ut ? Någon som har provkört och kan dela med sig av erfarenheter ? Många frågor ... ///MVH TONY | |
| Automat i en såpass ny cab borde höja värdet ordentligt. | |
|
Nypriset stiger med 21tkr ... men frågan är om verkligen beg. priset ligger högre än en motsvarande manuell . Personligen vill jag inte påstå så ! ///MVH TONY |
|
|
Numer har drygt varannan ny BMW som säljs automatlåda. Så jag tror inte att automaten drar ner andrahandsvärdet. Jag hör till de som anser att öppna bilar är glidare och därför passar alldeles utmärkt med automat. //Chrille |
|
|
Skönt med lite posetiva komentarer om cab/BMW med automat ! ///MVH TONY |
|
|
Cab + automat = helt OK. Roadster (2 sits) + automat = inte OK. (enl. min uppfattning såklart;)) Mvh, /Wille |
|
|
Personligen skulle jag aldrig köpa en Z4 med automat, speciellt inte om motorn är mindre än 3.0. Men, om Z4 går samma öde till möte som Z3 (dvs användsningsområdet är i huvudsyfte att posera runt avenyn, stureplan eller lokala stadshotellet) så behöver inte automat vara en nackdel eftersom dessa köpare ändå inte kan växla manuellt. |
|
|
Nu kommer dom som tänker som jag ... (det tråkiga är att jag har en Z4 med automat på G ) Eller tråkigt ska jag inte säga , men denna bil är för bra för att säga nej till ... tror jag. ///MVH TONY |
|
|
phiber: Självklart var jag rätt krass, skulle rätt bil, med rätt utrustning och framförallt till rätt pris så skulle jag ta mig en funderare. Speciellt om priset är så bra att du kan köra i sommar utan att gå med förlust. |
|
|
"acey" precis så läget är , bilen har allt och jag tror att jag kan sälja den för samma pengar i höst ... så det blir nog att slå till ;-) ///MVH TONY |
|
|
Håller med WilleW! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
phiber: Då är det inte mycket att tveka på :o) |
|
|
... tack för stöd ... ///MVH TONY |
|
| phiber vad är det för färg, motor, utrustning m.m | |
|
En roadster ska man ju köra aktivt eller? Automat..hmm tror det blir svårsålt tyvärr. Har dessutom hört med bekanta som har kört en automat att den tyvärr inte är någon höjdare.. SMG lådan skulle också vara betydligt sämmre än M3:ans enligt artiklar jag läst på nätet. Men som sagt det finns ju folk som gillar automat. Tror nog ändå att de flesta som köper sportbil föredrar manuell låda.. Klart att man ska tänka på andrahandsvärdet men föredrar du själv automat ska du naturligtvis ha det. /Bartek |
|
|
Det är en massa snack om svårsålt hit och dit... Automat eller inte?? ALLT går att sälja sedan,bara priset är rätt. Ang att köra aktivt med automat. Det går alldeles utmärkt! Har hängt av en hel del "manuellt "spettade M3 e46 med automatväxlad Corvette (c5)kan jag lova, Oftast har de killarna svårt att skicka spaken rätt i tid... |
|
|
Vart ingen automat , utan en manuell ! (vilket är helt rätt ;-) ! ) ///MVH TONY |
|
|
phiber: Grattis! Vad vart det för motor? Mvh, /Wille |
|
|
2.5L ///MVH TONY |
|
| Bra att du följde ditt hjärtas innersta sång. Hade fetångrat dig. Ska man köpa en bil ska man vara riktigt nöjd eller inget. Inte direkt som ett misslyckat jeansköp. :) | |
| automat eller SMG ? finns det med SMG över huvud taget? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.