|
|
|
|---|---|
|
Har 2st olika insug till M10motorn, men vilken av dem är "bäst" egentligen?! Länk Länk | |
|
Jag kommer att köra med Tii-insuget pga.större plenum och mycket snyggare! Det var lite besvärligt att få plats med fuelrailen men allt går att lösa.Jag har även monterat ett spjällhus från saab-turbo. Kör med Tii-insuget! MVH Sandor S. |
|
|
Vet inte riktigt om det är snyggare, men det är ju ovanligare på en e21 =) |
|
| Gör ett eget i alu?.. | |
|
Blir dyrt om jag nu måste lämna iväg allt sånt då jag inte längre har tillgång till TIG mm. |
|
|
Du kan ju komma in till mig på jobbet med svetsjobbet...du får svetsa sälv!! Om du vill. |
|
|
Hör av mig när jag vet när jag kommer upp nästa gång, men jag tror det duger bra med tii-insuget. Så enkelt som möjligt på bilen, än så länge =) |
|
|
Okej!! kan ju va lättare i bland å utgå från orginal prylarna. Startade >E12 turbon i dag å körde den i garaget med andra plenum burken:) Om nån vill ha ett Turbo Grenrör till sin E28 e12 bmw M10 motorer så har jag ett över? Kolla bilder 2st på Grenröret ...sugen själv !!men har ju T16 som funkar kalas.Länk |
|
|
Braxen>> Såg att du länkade till min motor högst upp (2:a länken) =) ... Min erfarenhet med det insuget är följande: + Estetiskt tilltalande Delbart Lättmonterat Bra volym (verkar det som iaf =) ) - Svåråtkomligt Fuel rail kan vara svårt att montera dit. Hade en del funderingar på att kapa böjarna halvvägs till plenumet och göra ett nytt plenum i alu. Det tror jag fortfarande på men nu har jag införskaffat ett annat insug (den första länken som du lade in). PS! Jag hade använt Tii-insuget. DS! Erneland |
|
|
Kör med mekaniska spridare nu, så jag behöver inte bekymmra mig om någon fuelrail, än. Sedan kanske man ger sig in på förgasare istället, verkar mycket roligare =) |
|
|
Jag velade oxå fram å tillbaka om jag skulle köra med ett kraftigare K-jet (Porsche), förgasare eller mappningsbar inspr. Nu har jag ett Megasquirt och ett bra insug så ska iaf testa det moderna sättet ;) Jag har faktiskt bara bra erfarenheter med K-jet, idiotsäkert skulle jag vilja påstå.. och billigt då det förslår! =) Sålde mina turboförgasare (Dellorto 45:or), vilket jag faktiskt ångrar lite.. hade varit kul att testa iaf. Hursomhelst lycka till! Erneland |
|
|
Tycker att Delorto förgasare slår k-jet :) Jag har faktiskt tagit delar från ett gammalt k-jet insug å gjort om till delorto insug... |
|
|
=) ..Så kan man ju oxå göra. Dellorto är nog helt ok, men bränslet e ju dyrt i dessa tider. Jag funderade på om Dellortosar passade på den delen av K-jetinsuget som sitter mot toppen. Var det mycket modifiering som krävdes? Erneland |
|
|
Är tydligen inte så ovanligt med TII-insuget i E21a, såg flera bilder på E21or från USA och Tyskland som hade det. |
|
|
jo..vart lite svetsning med millern..:/ nu har jag dragit i gång min dator!!:) fanskapet skar ihop för några dar sen:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.