AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
626

Köpa BMW 325 - 92

Hej alla,
jag är nu mkt intresserad utav en BMW 325 -92 och det är min första BMW.
Jag ska åka och kolla på den nu i helgen och har några frågor.
Säljaren säger att karossen har gott lite över 20 000mil och att han har bytt motorn och motorn har gått ca: 14 000mil. Nu till frågan;
Mil mätaren, ska den stå på 20 000 eller 14 000?
Är det något annat man ska tänka på just på den årsmodellen än det som står i begangnat tipsen?
Han har också tydligen "svart metallic ny lack 1997 (ej rost)", har han då gjort det för att det är bra eller för att dölja något och hur ser man isf det?

Tack på förhand,
Fredrik
sen en fråga till:
är det något extra man ska kolla eller tänka på när man köper en bil men en motor som gått 14 000 och en kaross som har gått 20 000?
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Om du är det minsta tveksam till bilen så låt bli att fundera mer på denna bil. Det finns mängder av fina 325or till salu och har du bara is i magen kan du hitta ett perfekt ex. Dumt att köpa "ett ihoplock" för du skall väl förmodligen sälja bilen längre fram och sådana bilar kan vara svåra att bli av med.

När jag sålde min 325a (Suck) så tog det inte mer en 1 kvart sedan bilen lades ut här på powerbörsen till den var såld! Bilen var i nyskick för att vara en -92a. Åhh, vad jag saknar den!!!
Jaa du, Du kan ju se framemot att byta kamkedjan på bilen, då den förmodligen Ej är bytt då dom brukar säga upp sig vid 18k mil! Annars är det att lyssna efter rassel från motorn, förmodligen kamkedjan som är dålig om det rasslar!
Med tanke på att bilen är omlackerad... Så kolla bara att sidorna på bilen är raka o fina, För om den nu skulle vara "lagad" Så ser man ofta om den är seriöst eller oseriöst lagad genom att kolla på skarvar vid dörrarna, inne i bagage utrymmet om möjlighet ges!
Sen om bilen har varit krockad... men lagad fint... men oseriöst, dvs att bilen kanske är ramsne... det märker du om bilen har en "vinglig" karaktär!
Och mätaren ska stå på 20 000mil eftersom det är inte bilen dom har bytt utan motorn! =)
Och om mätaren står på 14 000mil... Så är det nog att glömma den bilen! För då är det nån som har varit o fifflat med bilen!
Annars mkt trevlig bil! =)
Lycka till! / M

Shake That Ass
Hmm, Låter lite mysko att lackera om en bil efter 5år!! om bilen nu är omlackad 1997, och bilen är en 1992... Så är det förmodligen något som dom lagat eller döljer, eller rent av har ägaren haft oturen att bilen blivit "vandaliserad" på lacken!
bara en tanke från min sida!
/ M

Shake That Ass
Kamkedjan säger inte alls upp sig vid 18.000mil, den kan hålla bilenslivslängd ut om man har skött den som man ska.
Börjar det rassla så brukar det räcka med att byta spännaren.

Japp kamkjedjan skall inte bytas om den är seriöst servad spännare bör man nog byta med jämna intervaller

Bimmer
tack för alla svar!
Vad bör man max betala för en 325 -92?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Skulle tippa på mellan 30-40 beroende på skick och utrustning. Men dem ligger en bit under >93ornas värde då 92:orna saknar vanos.

fr
35
frida
BMW 325I 1992
bilen låter bekant i mina öron... svart metallic ca20000mil motor 14000mil om de är den jag tror så har den varit på blocket ca 6mån i olika bilder.. vet inte nåt mer.. bara lite fundersam

D.JACK daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.