|
|
|
|---|---|
|
Har hört dåliga rykten om Theanders i Lund. Nån som har goda erfarenheter från någon serviceverkstad i Malmö/Lund? Länk | |
| Autosport i Limhamn är bäst tycker jag. Även Förenade bil i Fosie är bra...Need for speed lär också vara bra för enklare ingrepp (tror de saknar lyft och några specialverktyg). | |
|
Hej Tonny! Jag har haft en del att göra med Theanders i Lund (bor själv i Sandby) och är ganska missnöjd med deras insatser (utom lackjobbet de gjorde för ett par veckor sen). Ska du bara serva bilen insp. 1 eller 2 tycker jag personligen att du ska leta upp en erfaren meckare/verkstad som kan göra den betydligt mer prisvärd än på BMW. Själv servar min pärla hos min lokala mek., (jag vet vad som pågår på Theander's vid service och det lilla extra dom gör är INTE värt pengarna) KB bilservice här i Sandby. Gubben är mycket duktig och som sagt billig. Förra servicen (Utökad Inspektion 2 inkl. växellådsolja, bakaxelolja, bromsvätska och kylmedelsbyte + det vanliga [olja+filter, stift]) för 2.400:- inkl. moms. Ring honom, jag rekommenderar honom VARMT! //Johan (328iC M3 optik) Länk |
|
| På tal om Theanders så var jag inne där idag tillsammans med en kompis (som oxå har en 328, vi e visst några stycken i Lund) och döm om min förvåning när vi blev trevligt!!! bemötta av servicepersonalen!Annars så ska tydligen NFS i Malmö va väldigt duktiga. | |
| Även jag har ALLTID blivit väl bemött, men det var ju inte det som det här handlade om.. ;o) | |
|
Tjena! Skulle även vilja rekommendera Autosport i Limhamm. De är mycket tillmötesgående och kunniga. (Har för mig att de tidigare har jobbat på Förenade Bil och beslöt sig för att starta eget). Huromhelst, de är kanon! Mvh |
|
|
Johan: Lite off-topic igen, men jag undrar bara lite lätt varför du ska sälja din pärla? |
|
enZzo |
Jag tycker att NeedForSpeed i Malmö är också väldigt bra, har servat min bil där och är nöjd. |
|
Ice! är det inte tobbe på NFS som är från förenade bil tidigare? eller det kanske dem i limhamn oxo är?? jaja .. NFS är grymt bra iallafall, tobbe kan allt! :) så hör med need for speed! även om han saknar lyft så pallar han upp alla bilar han servar .. / daniel |
|
|
Har en 523iA e39 97:a och hör till de som servar på Autosport i Limhamn och kan varmt rekommendera dem. Bra jobb, fixar det på dagen och bra priser. Förenade bil i Malmö har jag betydligt sämre erfarenheter av. Gjorde en Insp. där, och när jag körde därifrån tyckte jag att huven buktade uppåt på vänster sida. När jag väl kom hem och kunde kolla, så hade ngn som jobbat med bilen lagt en skrubmejsel i den ränna som finns för huven på vardera sidan, smällt igen den (hur lät det??) och uppenbarligen inte reagerat... Att man glömmer ngt av misstag är en sak (mänskligt), men att som mekaniker inte ha bättre vanor över var man lägger verktygen är skandal.. |
|
| Har handlat en hel del reservdelar på Theanders i Lund. Jag har fått uppfattningen om att det är grymt trevliga. Björn som jobbar med reservdelar är kung, fruktansvärt service-minded och go´ att prata med! | |
|
Griseknoen, du lyfter en 8 år gammal tråd - tror du inte att Tonny fått svar...? ---- BMW CS #6212 |
|
| Kan ju alltid annars vara bra att fortsätta på en tråd och sluta skapa överflödigt många trådar. Här kan ju folk finna svar på nytt, fast i uppdaterad version. Kan alltid glädja någon.. | |
|
Efter ett antal besvikelse på Förenade Bil så kör jag sedan 4 år alltid till Theanders. Alltid kanonservice och de gånger jag har haft någon anmärkning så har dom löst utan några diskussioner. Det enda negativa jag kan säga är att det ofta är svårt att komma fram på telefon. Kan också rekomendera NeedForSpeed i Malmö om man inte behöver en auktoriserad verkstad. Kanonkompetens och hyggliga priser. ___ //Ulf |
|
|
Sedan Förenade Bil flyttade ut till det nya komplexet försvann den lilla gnutta servicemind som tidigare fanns på de båda respektive anläggningarna. Undrar om säljarna ens skulle bry sig om någon streakare springer in naken där inne, förmodligen inte :-) Jag var faktiskt förbi Theanders alldeles nyligen och kan bara hålla med om att de var mycket trevliga och tillmötesgående. Det verkar vara ett gäng yngre och lite hungrigare säljare som jobbar där numera jmf med hur det var tidigare. Finns förresten Autosport i Limhamn fortfarande eller har de flyttat? De har sedan länge slutat annonsera i dagspressen och skylten är borta från byggnaden. |
|
|
Min uppfattning är rakt den motsatta; hos FB i malmö hälsar försäljningschefen/säljarna på mig när jag står och beställer plastskruvar för 12:50kr till min 15år gamla E34 vid reservdelsdisken. Har då inte köpt en ny bil av dem, men om det skulle bli aktuellt är det dit kulorna går. Har inte fått i närheten av det bemötandet i Lund/Helsingborg (än så länge) |
|
|
Om Theanders: Det spelar ju ingen roll hur trevliga de är när de inte ens svarar på mail. En av de viktigaste delarna är för mig ett vettigt alternativ för låne/hyrbil när man lämnar in. FB Malmö får man hyra, oftast en av deras skottkärror de kallar Mini, för alltför dyra pengar. Mycket pappersarbete extra kring en service med de hyrbilsföretaget som är i samma lokaler. Har mailat samtliga BMW-verkstäder Kristianstad, Ystad, Ängelholm, Helsingborg i omkrets ung. Ystad Bilcenter är för närvarande det bästa jag träffat på. Fick t.o,m hämtservice och en A-klass merca utställd hos mig som lånebil. Gången innan hade de en gratis lånebil mot att bensinen var återställd. Frågade vid en service om lite extra kontroller jag var lite nervös inför då det var min första bilbesiktning på gång. De gjorde de utan knussel eller saltad räkning. Efter en Inspektion II i höstas har bilen kännts bättre än någonsin tidigare. De känns verkligen som de jobbar med bilen och gör det de skall. |
|
|
Nip: Theanders har precis som FB en hyrbilsfirma på plats i lokalen. Fram tills bara för ett par år sedan hade dom gratis lånebil men då vissa kunder misskötte detta så har dom idag inte några officiella lånebilar dock så brukar dom ordna en om man behöver lämna in bilen pga någon miss från deras sida. Men jag håller med dig om att problemet att gå kontakt med verkstaden via telefon eller mail är en stor svaghet. ___ //Ulf |
|
|
Håller med HFR. Efter flytten "ut på landet" har det blivit mycket bättre servicemindedness på FB. Med tanke på storleken tycker jag de är kanon att ha att göra med. När det gäller säljarna kan jag förstå om de är fokuserade på att sälja till företag, så där kanske det finns möjlighet till förbättring. Dessutom är FB's priser helt ok om man jämför med vad stackarna i Gbg eller Sthlm får betala i service. Nip - kanon! Jag fick en förfrågan för länge sedan från Ystapågarna men ville först få lite feedback från andra innan jag hoppade på det tåget. Kan ju alltid börja med hustruns E46:a :o) Tack för det inlägget. ---- BMW CS #6212 |
|
|
En sak till: Har heller aldrig fått svar via mail från Theanders. Och jag har ändå köpt två nya och en begagnad bil av dem... Annars är de väldigt trevliga att ha att göra med! ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.