|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 e36 årsmodel -91. gått strax över 22000mil. Problem: När man har haft den igång åkt med den i ca 10-15 minuter så går tempen självklart först upp till hälften, sen så stannar den där ett tag, för att för eller senare gå upp emot rött. Inte nödvändigtsvis in på rött utan stannar ett par milimeter från det röda och åker ibland lika snabbt tillbaks. Har testat att satt på fläkten men den verkar inte fungera så toppen bra då det kommer kall luft ur den trotts att den indikerar varm. Termostaten är bytt. Den har krånglat tidigare men då va det en slang från kylaren till motor som gått sönder. Den gången så indikerade den inte rött. Har haft den inlämnad på verkstad då jag misstänkte topplockspackning, och dom säger följande: "Topplocket är det inte vad vi kan se" dom sa dom gjort test så som dom brukar. med allt vad det betyder. fortsätter " det kan varit luftning som varit dåligt gjord, och den kan nu fungera som den ska. Åk med bilen och använd den som vanligt. om den fortsätter krångla så kom in så ska vi se om det kan vara vattenpumpen" Låter detta som ett troligt fel?! Den går alltså inte upp på rött helt, har gjort någon gång men det handlar om att den går upp från halva till rött på 1 - 1,5 sek. Tacksam för svar. | |
|
Kan kanske vara fläktkopplingen? Grip tag i fläktens vingar och rucka lite lätt och se om det glappar. Leffo |
|
|
Kan säga på en gång att det inte är fläkten framför kylaren som gör att den går över till rött! Då jag själv har tagit loss min fläkt då den pajjat! Och min bil går EJ varm, Däremot har jag varit med om att byta vatten pumpen 2ggr inom 2 veckor, Plomberingen som läckte ut lite vatten, vilket medförde att det fanns för lite vatten i kyl systemet! Va ett H*lvete och felsöka varför vattnet försvann... då den inte rann ner, utan droppade och förångades mot motorn! Om jag vore du skulle jag börja min felsökning med att kolla om det försvinner vatten ur kylsystemet, om det inte gör det, skulle jag nog kolla att den givaren fungerar som den ska! Sedan skulle jag ha tagit o gått igenom termostyaten vilket du verkar ha gjort... Och om man inte hittar något fel där, så är det nog tyvärr ett el fel som du drabbats utav... Skulle gissa på att felet ligger bakom mätaren... Sen om du itne har hittat något fel någonstans... Hehe... då är det väl bara att börja riva ordentligt för att med lite tur upptäcka felet! =) Hoppas det löser sig, se bara till att inte varm köra bilen! Kan iofs vara vattenpumpen som inte fungerar som den ska oxo! =) Shake That Ass |
|
|
Leffo, Oj... fel tolkade ditt svar! E väl bara att ruska på den o kolla så att den inte slirar något när man drar igång motorn! =) Shake That Ass |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.