AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
747

AC problem

To
37
Tonny
328i Coupe
Hela AC/fläktsystemet 'glappar' i min 328IC -96. Precis som att det int evill starta förrän man kört en bit och bilen är varm. Ibland hjälper inte ens det. Är det dags att lämna in för service eller finns det nåt relä eller liknande man kan kolla själv innan man lämnar in den?

Länk
Anton
Har samma problem på min bil,displayen blir helt svart och fläkten lägger av helt i några sekunder det kan variera mellan 5-20sek för att sen funka perfekt igen.Det verkar som detta bara händer när motor och kupe´n är kall,det här syndromet dök upp för två veckor sen,jag vet att detta har vart med här förut men är det nån som har lösningen på det här?
To
37
Tonny
328i Coupe
Ja det är precis så här med Anton, med skillnaden att den lägger av i mellan 5 sek och 10 minuter...

Länk
Anton
Fick ett tips att felet kunde ligga i knappen till fläkten.Testade att dra ner fläkten till noll släppte upp knappen för att sen trycka på minus igen och då stänger man ju av hela anläggningen.Kan det vara så att det är nåt fel på själva knappen som gör att den stänger av sig själv? Det här felet verkar ju vara rätt vanligt så jag undrar om nån har provat att plocka isär kliman,det kan ju vara värt att prova om knappen går att byta.
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Har haft exakt det felet på min klima (stora digitala) och enda sättet att åtgärda detta är att byta ut styrenheten då felet blir värre med tiden. Kostade ca 2700kr att få gjort hos BMW. Detta är tydligen en "barnsjukdom" på de tidiga digitala klimatanläggningarna.
To
37
Tonny
328i Coupe
Precis så uppför min sej att det har blivit värre hela riden! kall in på service på måndag och då får det titta på det.

Länk
Anton
OK, tala gärna om hur det gick.
Visa användare
50
Peppe
BMW 328 iA -95
Ville bara säga samma sak som "328 cupé"

Jag hade samma problem med min lilla pärla. Lämnade in den på firman där jag hade köpt den. Dom bytte styrenheten gratis =) Även att det då var 4 månader sedan jag köpt bilen av dom. Det kallar jag service!

BMW åt folket!
To
37
Tonny
328i Coupe
Jo jag gjorde oljeservice på den idag och då kollade de på fläktstyrenheten och mycket riktigt beställde de en ny som kommer på ondag. Dock får jag betala nästan 3000:-....

Länk
Visa användare
136
BNTS
i3S -19
Boxster S -08
BMW R1200R -17
Jag har också bekymmer med min klima, kan man sammanfatta feltyperna såhär?
Svart panel= styrenheten trasig=>3000:-
Ingen fläkt men panelen lyser=fläktmotstånd =>900:-
Kan någon ge lite tips om det finns fler feltyper och vilka symptom som det ger.
Bortser från trasiga säkringar.
Kan man mäta sig fram till vad som är galet på ett enkelt sätt utan specialspecial verktyg?

/Niclas
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Priset för själva enheten är 2040 inkl.moms. Och beroende på hur snabbt de byter tillkommer ju arbetskostnad, i mitt fall 660kr. Jag frågade om man kunde byta själv, men tydligen var de tvungna att programmera den nya kliman eller identifiera den och göra diverse inställningar då de även byter sensorn. Men nu funkar den tipptopp, även automatiken som också var utslagen tidigare:-)
To
37
Tonny
328i Coupe
Så då har styrenheten (hela kontrollpanelen) blivit utbytt och det löste problemen. Nu fungerar automatiken oxå!

Tillsammans med oljeservicen så slutade kalaset på drygt 4600:-...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.