|
|
|
|---|---|
Hoelgaard |
Hejsan, jag är nybliven ägare till en Bmw 518 -86. Idag köpte jag 17 tummare från (e36??) till bilen, tänkte inte så mycket på ET så det tog i fjäderbenet fram... Dom jag köpte var 17"45/225 däck ET35, nu tänkte jag vilken breddning jag ska ha på spacerplattorna jag ska köpa 10 15 eller 20mm. Tänkte om det går med 20mm med skärmkanterna fram? En till fråga! Mina plåtfälgar som sitter på nu står det ET 42 men det ska väll vara 22 till e28? Verkar mysko... MVH//Frederik |
|
Du har så rätt ca 22mm är orginal ET på e28. ET på eftermarknads 17"x8-8,5" fälgar brukar vara ca 15mm och det brukar funka fint, så alltså 20mm spacer borde bli fint. Men se till så du köper spacers som centrerar fälgen! /// Kristian |
|
Hoelgaard |
Det låter fint att det går med 20mm spacers. Dom jag har kollat på var komplett med bultar och spår i spacern för fälgen. Måste prov kolla om det behövs bak också, eller kanske någon som vet? |
|
Du ska nog ha samma bak. Kan se lite konstigt ut annars. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.