|
|
|
|---|---|
| Ska byta spridare och har aldrig gjort det förut. Vad behöver plockas av förutom kontakter och spridarbrygga. Går det att skruva av den och lirka ut den från insuget eller måste man plocka bort insugsrören och lyfta spridarbryggan? | |
|
Jag fick lossa på insuget för att få ut spridarbryggan. Var aningen för lite plats med insuget på plats. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Okej, då kommer en följdfråga eftersom det är mörkt ute så jag kan inte titta själv, men väl förbereda mig inför morgondagen. Hur lossar man på insuget? |
|
|
Det sitter skruvat vid varje rör (mutter och bricka, storlek 12 om jag inte minns fel) med totalt 12 eller 14 muttrar. Ett litet pillgöra. Jag plockade bort luftfilter och bälg för att få lite plats. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Låter bökigt. Vissa skriver att de bytar spridare på 15 minuter. För mig tar det nog 5 timmar :-) Fyller på med ytterligare en fråga: Mina spridare som sitter i bilen har oranga plastbrickor (ca 3mm tjocka" ovanför o-ringen, de "nya" spridare som ska sättas på saknar plastbrickor. Är det väsentligt att dessa ska sitta på spridaren eller är det meningen att jag ska flytta över de gamla till den nya? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.