|
|
|
|---|---|
|
Själv skulle jag vilja ha en BMW 320i -01 men som det verkar är det lite osannoligt att hitta en sådan för detta pris även om man går till tyskland. Jag kollade nyss BMW i Münchens hemsida och deras bilar kostade ungefär som de svenska ca 150-200k kr. Dock är ju utbudet där mycket bättre än vad den är tex i södra sverige där jag bor. Så för 140 000 kr vad ska man då lägga pengarna på? Förresten Jag kommer att pendla ca 15 mil om dagen med den. Tacksam för era svar Amir | |
|
Länk ___ //Ulf |
|
| Länk | |
| En 5 serie är att rekomendera för just de 15 milen, bekväma och stabila på vägen, 523,520 kanske, finns bra utval på internet och för 140'tusen så lär du hitta en.. | |
|
Om man pendlar så långt är diesel sannolikt att föredra. Kanske denna? Länk 520d och 525d fungerar säkert bra också! |
|
|
Satsa på en 5-serie om du ska pendla mycket! Kanske till och med en diesel dock så måste du köra ganska långt för att det ska bli riktigt lönsamt. Mitt val hade nog vart en 523iM-00. |
|
|
Pekka Power´s länk skulle jag kollat in, E39 är VÄLDIGT komfortabla! Z3 är ingen bil jag skulle pendla i, men fina E46 finns det många av, men jag har väldigt svårt för minsta sexan... däremot fyran med Valvetronic Länk är helt ok om än ingen racer... Länk Länk kanske en 330 touring som Johan på Autopower importerat? (trodde den var såld redan...) Länk Mvh |
|
|
tack jag har rätt bra med alternativ nu... vi får se som sagt Jag har räknat ut att jag kommer att köra ca 4000 mil om året... men det är bara under 2 år eller så |
|
|
Vad är bättre Säg 523i -00 15000 mil el -98 7500 mil Allså ska man ta en äldre lågmilare? el en nyare högmilare? |
|
|
Bra fråga, jag hade nog valt en nyare modell med mer mil om slitagedelar som bromsar, ABS-sensorer mm är utbytta och bilen är välservad. Mil är sällan några problem på en BMW med sexa så länge de är välskötta! Dessutom är långmilarna iskalla på marknaden så se till att pruta rejält, bra köpläge helt klart. Nackdelen är ju att bilen i sin tur blir svårsåld när du skall sälja den om två år och den rullat uppåt 20kmil. På en -00 har du rostskyddsgaranti fram till 2006 beroende på uttagningsdatum vilket inte en 97:a har. E39 verkar rosta rätt friskt och BMW är snälla på denna punkt så det hade jag värdesatt högt. Men detta är som sagt min personliga åsikt och jag vet många som värdesätter låga mil högt! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
dessutom betyder ju en 98 med låga mil --> mycket stadskörning och en 00 med höga mil --> mer landsväg |
|
|
Hoppas verkligen inte att du kan tänka dig att betala 140KSEK för ovanståeende exempel. Helt sanslöst dyrt. |
|
|
Med tanke på hur billiga och svårsålda E39 är idag anser jag att man inte bör betala mer än 80-90kkr för en 523i -00 som rullat 10-15kmil. Bilar med M-Sport paketet verkar vara betydligt mer sällsynta och samtidigt mer eftertraktade. Kan ju vara värt att kanske lägga till lite extra om man har detta som krav, vad jag förstått kostar M-Sport optiken en bra slant att köpa separat. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
nej nej detta vaar bara exempel jag undrade bara vad är bättre antal mil eller bilens ålder. jag håller nog med att 90k kr är lagomt för en sån bil men kan man hitta så billiga i sverige? Dessutom vet jag inte om jag vill köpa privat. Jag betalar lite mer och köper från en handlare, helst BMW. Då kan ju priset gå upp 20-30k men alternativ är ju Tyskland. Nja jag vet inte... Man är ju så kluven när man ska bestämma sig. Men jag tror man ska lägga en max limit vad bilen ska kosta och utgå från det. jag tycker dock en E39 00 523 för 90k är bra bil för pengarna jag tar hellre detta än en Ny Kia |
|
|
Nja denna var väl lite "väl" dyr M allså Länk |
|
|
även om detta är en 98 tycker jag den är mer värd pengarna Länk |
|
|
Den senaste länken skulle jag också tagit, kombi är mer lättsålt senare. Mvh |
|
|
DonAmir, för dig som ska pendla är det inte dumt med sk multiratt och därmed farthållare som upplänkad 98a saknar, kostar ca 5000 att eftermontera, dock ha de flesta det redan, iallafall i Sverige. |
|
|
jo man måste kolla runt lite Jag undrar när E46 priserna faller nu när E90 kommit ut. För E39 är ju rejält nere nu när E60 slagit riktigt igenom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.