|
|
|
|---|---|
|
på en 325E,alltså eta motorn,nån som vet vad kompet blir med en 320 topp då? | |
|
Skiljer det något på en eta topp och m20b20 topp? |
|
|
Jag vet fanken inte ?? Någon annan som kanske vet ? dem lär väl knappast vara identiska,eller? |
|
|
Jag har fått för mig att det inte skiljer någonting mellan dom (förutom kamaxel då) Sen läste jag någonstans att det tydligen finns någon ETA motor som har färre överfall både till veven och kamaxeln men det kanske bara var spekulationer. Som synd är så sålde jag min 325e topp förra veckan annars kunde jag ha jämfört. Vad vill du åstadkomma med att byta topp? mer effekt? annan karaktär på motorn? |
|
| Ja jag hade fått för mig att 320 toppen skulle vara bättre vid överladdning,men det kanske den inte är ? | |
|
Har inte 320 toppen mer gods än 325 toppen??? Har för mej att jag läst det nånstans... www.norssmotorsport.se |
|
|
325e toppen är inte samma som 325i |
|
|
ETA Toppen har betydligt mindre kanaler och en kamaxel som är ganska snäll. Om man jämför 320 och 325e topparnas förbränningsrum så ser de ganska lika ut, så kompet blir nog ungefär samma. Har fräst bort allt onödigt material i förbränningsrummet på min 320 topp för att få lägre komp... Jag rekomenderar absolut 320 toppen om du ska köra turbo. /Jakob |
|
|
Men du vet inte vad kompet hamnar på ? Mvh |
|
| nix. men jag tror det blir lägre pga att 320 toppen är utformad för mindre cylinderdiameter. Du får gräva lite i den som jag har gjort. kan skicka bilder så fort jag fåt tillbax den från verksta´n. (svetsning och mirafräsning.) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.