AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.136

Köpa bara yttre strålkastarglas?

Mmmm....
Är det någon som vet var/om man kan köpa yttre plastskyddsglas till strålkastarna?

Hos BMW säljer de bara hela insatsen för ca 2.000:-...
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Inget direkt svar på din fråga, men om du vill byta dem pga. att de blivit matta och repiga med åren så kan du istället använda BMW:s "Heckscheibenreiniger", dvs. ett medel för att rengöra och polera bakrutan. Funkar kanon enligt många!

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Mmmm....
Tack för svaret Masten men tyvärr är det en rejäl spricka i ena glaset vilket medför kondens på insidan vid regn/fukt.

Funderade ett tag på att trycka i silikon alternativt lim i sprickan men tror det enda snygga är att försöka byta glaset...

Såg en länk här på forumet att man kan få loss glaset genom att lägga hela paketet i ugn 100 grader, problemet är bara att få tag i det yttre plastglaset löst...?!
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Mitt förslag är att köpa en beg. strålkastarinsats med glaset i gott skick och sedan värma av det för att föra över till din egna. Tror det kan vara svårt att få tag på en begagnad insats med vitt blinkersglas.
Dom gula är däremot vanligare och då kan du använda det skyddet.

Mats
annars har dom nya med vita blinker på Länk för 4350kr
Mmmm....
Så det är likadana strålkastarinsatser till alla Z3:or?

Christian
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Glaset är detsamma på samtliga ja. Själva insatsen i övrigt skiljer sig dock lite, 1.8 och 1.9 mellan 95.09 och 99.03 har nämligen en liten positionslampa inne i lamphuset vilket övriga modeller inte har.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Mmmm....
OK, tack för hjälpen...

Bara att ge sig ut på jakt efter begagnad insats då!

Christian
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Vilken lykta är det som är trasig?! Jag har ett glas liggandes hemma... tror det är höger men jag ska kolla sen då jag inte vet helt säkert... men vilken e det som e paj för dig?

/Magnus
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Har kollat... hade lite bilder liggandes så jag slapp gå ner i garaget sen =)

Höger är det jag har liggandes... skicka ett mail så jag får veta vilken det e du behöver!
z3@snajdarn.se

/Magnus
www.snajdarn.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.