AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
550

Värde 520i -88?

Pe
26
Peter M
520i -88 E34
Funderar på att sälja min vita 520 som gått 25500 mil. Den har ingen speciell utrustning, M-ratt och dragkrok är väl det enda jag kan komma på. Den är mycket fin invändigt. Utvändigt finns några bättrade rostfläckar här och där, men bilen ser fin ut och är väldigt blank i lacken. Går fint i motor och låda, låter bra i kammen. Ej fullständig dokumentation. Svensksåld. Skattad och bes (u.a.) hela 2005. TRX fälgar med ok däck, 220 breda. Samt ok vinterdäck.

De fel som finns på bilen är att ett domkraftsfäste har rostat sönder och det är nu ett hål i tröskeln. Samt ett litet glapp vänster fram som jag ej lokaliserat, kanske stötdämparen, eller lagringen till denna.

Säljes pga köp av mindre bil.

Vad skall jag annonsera ut den för? Vad kan man släppa den för utan att göra en alltför dålig affär? Jag vet att 520i 8V inte är den allra hetaste modellen av E34, men det är ju en bekväm bil åtminstone.

Tack på förhand!!!
Pe
26
Peter M
520i -88 E34
Glömde att skriva att den är nyligen servad med stift, alla oljor och remmar.
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Du menar 12v antar jag :) Men värdet är ju precis som du säger lågt på dessa, eller iaf intresset. Annonspris 12-13000:-, släpp den inte under 8-9000:- för då är det bättre att köra slut på den.
Carl Adam Andersén
Rimligt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.