|
|
|
|---|---|
|
Har bytt allt i tändningsväg sånär som på tändspolen. Bytte igår tändkabelsatsen men den rycker och "misständer"? fortfarande. Nu har jag gått runt hela varvet och är tillbaka vid tändstiften som jag började med för några månader se´n. Jag har Bosch W8LCR som jag idag skruvade loss och såg att alla stiften (porslinet runt elektroden)är alldeles ilröda. Kan det vara en indikation på vad som är fel? Jag har även bytt allt som har med bränsle och styrning till tändning och bränsle, just nu känns det rätt hopplöst... | |
|
Skruvade loss lambdasonden på vägen hem och såg att den var lika ilröd som stiften, vad fasen är det som händer? Satte dit en annan men den rycker lika mycket vid 1200-1500 varv iallafall. Är det nå´n somkan ha en begåvad gissning? |
|
|
Kanske har stiften tagit stryk och behöver bytas? Nån av de sakerna du bytte därimellan kanske var boven, men stiften hade tagit stryk under tiden? |
|
|
Du kanske har slått i nån olämplig insprutningsrengörar eller oktanbooster? Pröva i så fall att tanka fullt och byt stift igen! Red to purple deposits on one side of the core nose are an indication of a fuel additive. While many of the deposits are nonconductive and do not contribute to lack of performance, some fuel additives contain octane boosters that leave conductive deposits on the core nose. Recommendations Care should be taken to assure that any fuel additives used are compatible with engine manufacturer's recommendations. Länk |
|
| Du kanske borde byta bränslefilter också, kan tänka mig att järnoxid från en rostig tank eller annat kan följa med igenom och sedan sätta sig på stften, det borde ju kunna ge ett ledande avlagringar "conductive deposits" på isolatorfoten. | |
| Tack Markus för svaren, det är nog som det framgick i länken att jag för 200 mil sedan hade i oktan booster som har gjort den röda färgen. Skönt att veta för det ser ju jädrigt märkligt ut. /Peps | |
| Byt då stiften igen, det ska ju tydligen bli ett ledande skikt av det, inte konstigt att den misständer i så fall! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.