|
|
|
|---|---|
|
Ni kanske kommer ihåg att vi pratade om en M5 E34 som det stod var en Cecotto, fast det inte var det? Här är inlägget om det: Länk Hade ett ärende i samma ort som den fanns igår. Bestämde mig för att åka och titta på den. Först skulle jag bl.a. köpa en instruktionsbok från en slaktad M5 3,8. Fick t.o.m. kolla närmare på bilen. Den är svartmetallic med svart skinn. Motor och växellåda var redan sålt. Den motorn hade varit med i 30.000 mil. Den såldes i alla fall svindyrt. Sedan rasade tydligen lådan för den som köpte den, vilket var tråkigt. Skinnet var också sålt. Hittade dock den speciella M5 Airbag-ratten från -94 och uppåt. Den ville han ha 80 EURO för, vilket är vädligt bra pris. Likaså innertaket kostade också 80 EURO, som var svart. Tillbaka till M5:an på mobile. Fick se den på det samma ställe som jag köpte instruktionsboken. Den finns hos en BMW handlare. Grabben som jag bl.a. köpte boken av jobbade där på BMW åt far sin. Han visade mig M5:an. Hade tyvärr inte med mig kameran så inga kort finns (förutom i annonsen). Han trodde ju nästan att jag ville köpa den bilen så han började snacka en del om den. Han sa att det har stått att det är en Cecotto på internet, fast det är ingen sa han. Vilket jag redan visste. Han visste inte vad lacken hette, han sa Technoviolett, men det lutade med åt att vara Macaoblåmetallic. Det första som jag såg som fick mig att "rugga" tillbaka var att det inte fanns någon klima. Jag gnuggade mig i ögonen för att verkligen se om det var sant. En M5 utan klima vill kanske 1 av 10 ha, om ens det. Jag sa direkt till honom att den kommer att bli väldigt svårsåld när det inte finns klimatanläggning. Han nickade! Sedan gick jag efter sidan och såg att det var tonade rutor, andra fälgar, en extremt ful vinge som inte var original. Sedan om jag inte missminner mig så var det större utblås än original. Troligtvis bytt bakre burken. Kom sedan runt och fram till motorhuven som var i en annan kulör än resten av bilen (såg i alla fall ut så i regnet. Ganska säkert på det i alla fall. Den såg mer svart ut när jag jämförde med framskärmarna. Den tyckte jag inte var så mycket att hänga i julgranen faktiskt. Han hade inte nyckeln så det blev ingen uppstart eller visning inne i bilen, men inredningen såg fräsch ut utifrån. Sedan när jag om hem så hade jag fått ett mail där det stod att han hade pratat med far sin och jag kunde få bilen för 4000 EURO. Kolla in för de som är intresserade, men det är ingen höjdare. Få på andra fälgar, fixa lite lack, uppolering etc. så kanske det kan vara något att ha. Man kommer dock att få leva utan klimaten, vilket är ganska så surt. Här är annonsen på mobile: Länk //Schnitzer | |
| Menar du att det inte är stora klimatanläggningen eller menar du att det inte är AC? Gick M5:an förresten att få utan AC?? | |
|
markkus: Ja, den gick att få utan klima, men det var inte många som beställde utan. Den här M5:an har ingen klima eller AC. //Schnitzer |
|
|
För att kolla vilken utrustning som vad std på M5 90 kolla www.schwacke.de. |
|
|
markkus: ja det gick. Det var aldrig standard med klimatanläggning på M5 E34, inte på tysk- och svensksålt i varje fall (undantag M5 Cecotto). Schnitzer bör mena att bilen saknar klimatanläggning helt, dvs varken klima-aut ("stora") eller manuell klima ("lilla") finns i bilen, bara vanliga fläktar. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
| Nu står det M5 e39 i annonsen. Något förvirrad säljare? | |
|
Schnitzer Ang. ratten du kjøpte, vilken diameter er det på det og er det bolt on hvis man har det gamle airbagrattet |
|
| Tycker det är lite tufft att den saknar AC då det verkar vara väldigt ovanligt. Lite M5 CSL :) | |
|
markkus: exakt:) På med M-system hjulen, ut med baksäte och reservhjul... Mantorp nästa. Micke K. Länk |
|
|
m50racer: Jag köpte aldrig den ratten. Den finns till salu fortfarande. Jag vet inte diametern på den, men det finns säkert någon här på forumet som vet och som har en. Om du har den gamla-airbagratten så tror jag att den nya ratten ska passa, men jag är inte 100% säker. Har en kompis som satte in den nyare ratten i sin M5 Touring -92. Han köpte den ifrån en M3 E36. Det är samma ratt fast mindre, tror jag. //Schnitzer |
|
|
markkus: Ja, den är lite speciell! //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.