|
|
|
|---|---|
|
tjena tjena jag har en liten fråga....jag har en e36 320i och jag undra om 325ans kablar passar på 320ins...för motorn passar ju rakt på..men det e ju kabelhärvan som e problemet.. någon som vet ? | |
|
Det kan du räkna med att de inte gör, antagligen har du Siemens motorstyrning nu och 325:an har Bosch, t.ex. så passar inte kontakten till själva styrerenheten. Men härva ska ingå om man köper en hel fungerande motor. |
|
|
Om du får med motorkabelhärvan med box så passar den i bilens kabelstam. _______ //Niklas |
|
| om jag lånar denna tråd lite. funkar en 328 motor i 325:an. utan byten av styrenhet å liknande?? | |
|
Njae, 328:an har också Siemens styrsystem medans 325:an har Bosch. Sedan blir det lite problem med med EWS i 328:an också. Kan ju gå att flytta över 2,5:ans kabelhärva till 2,8:an men jag tror inte det blir optimalt. _______ //Niklas |
|
| EWS? är det startspärren eller? | |
|
Ursäkta att ja tar mig friheten att också låna denna eminenta tråd :) Men kan man slänga i en 328a i en 320 ?! |
|
|
Det är inga problem att byta hursomhelst mellan motorerna bara man får med kabelhärva (motorns alltså) och box. 328 ska gå (har inte gjort det själv) att köra med hjälp av 325:ans kabelhärva och box, så länge den har enkelvanos. Man får då låta bli att använda en extra givare som 328 har baktill vid vevaxeln, men den går inte sämre för det, nån teoretisk försämring av avgasvärden blir det antagligen, de motsvarar den äldre 325:an helt enkelt. 328:an har fler lambdasonder också, men använder man 325:ans härva, box och avgassystem går det bra. Sen får man se till att varken bilen man har eller den nya styrboxen/härvan har EWS II, dvs. startspärr. Tror att gränsen för när det infördes är produktionsdatum 1/1 1995. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.