|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag undrar över hur mycket en totalrenovering av en BMW 325i -93 kan kosta. Med packningssattser, fylla AC samt alla andra vätskor. Ja, allt som behövs för en motor som är kaputt. Sen, är 11 000 kr ett rimligt pris för en motor som gått 11 000 mil, funnen på skrot? För jag menar, det kan väl vara andra fel än vad man kan se på datorn? Typ packningar, andra saker som är slitet men just för stunden gör så att värderna blir okej. Skulle för övrigt vara tacksam för svar snarast möjligt för det är en brådskande affär som är på gång. Tack på förhand! | |
SpineKracker |
Tycker 11K låter lite dyrt.. Pruta en tusenlapp eller två på det! |
|
Okej, aja, får se vad de säger. Köper ju mer eller mindre motorn av BMW så :/ De har köpt den från en skrot vad jag fattar det som. Önska mig lycka till :) Förresten, någon som vet hur mycket alla vätskor/oljor kostar att fylla på från scratch? Ac, allt. |
|
| låter helvetes dyrt | |
SpineKracker |
Håll utkik efter delar här på Powerbörsen..brukar finnas det mesta av det mesta faktiskt. Vilken motor specifikt är det du letar efter? 2.0 2.3 2.5 2.8??? |
SpineKracker |
sorry.. såg just att det handlade om 325.. läste inte ordentligt. my bad. |
|
Nu har jag hittat en motor, den slutade på 9500 kr plus frakt. Gått 11 000 mil och är från en BMW 325 -95. Det är väl ändå rätt bra? :) Det gör inget att du missade att det var en 325 :) Alla är vi mänskliga. Men jag har en annan fundering. Det är, är det skillnad mellan en automat bilmotor och en manuell. Eller är det bara växellådan som gör det? Men om det nu inte är skillnad dem emellan så lär väl överlag en automatväxlad motor vara mer "skonsamt körd" om man säger så? Eftersom du inte kan dra den till varvstoppet och sånt skit? Eller har jag fel? Ni får ursäkta men jag är inte vidare bra på motorer. Åter igen tacksam för alla svar jag kan få! |
|
|
passa dej för olika insprutningssystem och diverse upgraderingar som kan finnas på en motor från -95 i jämförelse med din, jag har ingen jätte koll men åkte på en nit när jag satt i en motor från -95 i en -91:a (snackar volvo nu) putte |
|
|
Men all installation sker ju på BMW så de lär ju veta vad de sysslar med tycker jag? + att det är 3 månaders garanti från skroten på motorn. Det är väl iaf lite lovande? För motorn kommer ju typ totalrenoveras så som jag fattade det innan den skall i min bil. Typ packningar, alla kolvar allt sånt skit som kostar pengar. Det är väl iaf lite okej?.. |
|
SpineKracker |
Får jag bara fråga varför du inte bara köper en hel E36? Måste ju vara mycket billigare än detta? Eller du kanske gör det för att det är kul? Isf förstår jag dig =) |
|
Varför jag inte köper en helt ny E36 är för att ska jag köpa en ny motor till helvetet ska jag fan ha bilen med :) Liksom, då vet jag vad som är i och sånt :) Känns skönt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.