|
|
|
|---|---|
|
Jo jag hade bilen parkerad utanför i dag och när jag kom ut var alla rutor nere. Vad kan detta bero på? Hade problem i går efter tvätt med att den var svårstartad och stannade när man hade i drive och skulle gasa iväg, men detta verkar vara borta i dag. Kan det ha något samband med tvättningen? Var inte i motorrummet och tvättade. | |
| Har du kommit åt knappen på fjärrnyckeln?med dom så kan man öppna och stänga rutorna från ett bra avstånd. | |
|
jo det är nog så at jag har kommit åt knappen när jag hade den i fickan |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag är inte alls tillfreds med den nyare typen av nycklar, de "gamle" som var till min 528 var stabilare i detta fall, dvs påverkas inte så lätt om man råkar ha dom i fickan. De nyare är allt som oftast påverkade "olovandes" med tänd innerbelysning mm som följd. ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso, måste säga att BMW,s originallarm och nycklar till min 528 1996:a är "outstanding"! Inte ett fel på vare sig larm eller lås funktion på snart 10 år. Efter ständiga fel på Volvo och trasiga larm på 4 bilar i följd där larmsats och sändare regelbundet krånglar så går BMW´n kanon! Även Mercan krånglade förra året... Känns driftsäkrare med BMW än Mercedes o Volvo! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag fick faktiskt byta en nyckel som gick sönder. sändaren till lås, larm lade av. Men de gamle är mycket stabilare att ha i fickan, utan få felaktiga händelser, vet inte hur många ggr som bilen låst sig eller öppnat sig på 540 när man böjd sig med nyckeln i fickan. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.