|
|
|
|---|---|
|
Frågan är enkel svaret vet jag dock inte då många mackar idag har sitt eget oljemärke som de säljer, säkert ibland samma produkt men för mig med okänt nämn. Frågan är vilka säljer originalprodukterna Mobile 1 alternativt Castrol TSW, eller under vilken psedonym säljer de dessa märken. JohnC | |
|
Fram till mitten på 80-talet fanns Mobil bensinmackar i Sverige, numera heter dessa mackar Norsk Hydro efetr att Svenska Mobil blivit uppköpt. Mobil1 går därför att köpa på alla Hydromackar. Parallellt med Mobiloljan säljs även Hydros egen olja men mig veterligen är denna inte tillverkad i samma fabrik som Mobiloljan. Castrol har jag endast sett hos kedjan Uno-X, annars säljs de ju hos BMW, Mekonomen eller Autoexperten. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Tack, bra, snabbt och koncist svar! JohnC |
|
|
Vad jag vet så säljer MECA Mobil oljor till ett mycket förmånligt pris, Mobil 1 0W40 hamnar nästan på halva priset jämfört med Castrol SLX. De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
| Volvo brukar sälja Mobil 1 0w/40, och ofta har de specialerbjudande nån gång per år, oljan brukar då kosta runt 250:-/4l. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.