|
|
|
|---|---|
|
Mätte upp en sträcka idag med trippmätaren, 4,15 km! jag körde den sträckan med nålen exakt på 90Km/h helatiden, det tog 2 minuter och 51sek å 88hundradelar räknar man med formeln: V = S / T ....så har jag kört 98,9 km/h borde inte hastighetsmätaren visa för MYCKE (10% för fort eller va de brukar vara) | |
|
86,9 km/h får jag det till... Det är 3600 sekunder på en timma. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Du får nog räkna igen för jag får detta till 86,9 km/h. 4150m / 172 s = 24,13 m/s = 86,9 km/h 1 m/s = 3,6 km/h ___ //Ulf |
|
| trode alla BMW visade för mkt men det kanske är vid högre hastigheter. men jag tror snuten godtar lite fortkörning om mätaren visar fel. | |
|
"jag tror snuten godtar lite fortkörning om mätaren visar fel" Eller hur.... För övrigt så visar hastighetsmätaren oftast lite mer än i verkligheten. Går du upp i rullomkrets på däck till den storlek som du max får montera (max 5%) så visar den närmre verkligheten. Förmodligen därför som den alltid visar lite för mycket med standardhjulen. Felprocenten är självklart samma oavsett hastighet. |
|
| Trippmätaren är väl sällan exakt på metern heller? | |
|
jag skämms :D det är nog jag som räknat fel :P men om man räknar rätt så visar min mätare väldigt exakt... |
|
| fan va blåst jag är, 86,9 km/t är inte alls exakt, jag tyckte det stog 89,9 | |
|
Verkar väl med andra ord vara ganska normalt... Mätaren visar 90 vid verklig fart 87. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.