|
|
|
|---|---|
|
Har orginal sportstolar i min 323ti men vill ha nåt med lite bättre sidostöd... Då jag är väldigt välväxt både på längden å bredden, 192cm 100 kg, så funkar de dåligt med en riktig FIa godkännd stol för de blir för trångt vid låren... Har nu spanat in en fällbar stol från bildelsimporten en Lintec för 3395:- komplett med glidskenor. alternativ nummer 2 är en OMP från micro, även den fällbar, för 2495:- men där får man köpa till glidskenor själv för 500:- dom här fällbara stolarna passar mej bra på bredden, dom ger inte liak bra stöd men de får man väl då göra avkall på... men till frågan... om man nu ska monter dessa i bilen och vill göra det på så sätt att man lätt kan ta i och ur dom för att kunna ha orginalstolen till vardags... hur ska man då gå till väga? funderade först på att man kanske skulel få tag på enn orgnal underede från skroten, då kan man ta ett sån från en sportstol så får man finessen att man kan justera stolens vinkel oxå... men å andra sidan kanske stolen kommer rätt högt upp då?... det vill ja helst undvika, vill sitta så lågt som möjligt. väljer man detta monteringssätt spar man 500:- på omp stolen då man slipper köpa glidskenorna... alternativt så monterar man med glidskenor som passar till stolarna... men då måste skenorna i sin tur skruvas i nåra bläck eller dylikt som i sin tur skruvas fast i orginal hålen/bultarna för orgnalstolen... sen har vi problemet hru man då ställer "vinkeln" på stolen... kan tänka mej att omman bara skruvar i den rakt av så blir den lite "låg i framkant"... hur har ni löst sånt? tips å tricks om detta mottages gärna! råd om vilken stol jag ska välja likaså... /Jonas | |
| nån har väl erfarenhet av detta å dela med sej av...? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.