|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med bilen. Den har börjat bli svårstartad. Man får dra längre än normalt på startmotorn. Den stannar också på tomgång ibland när man har i D växeln. Och ibland när man ska gasa iväg när man står i en korsning eller så. Hoppas någon kan hjälpa mig med förslag. | |
| Trasig kamaxelgivare? Hade samma syntom på 523:an, lite svårstartad, kunde dö ibland helt plötsligt plus att den kändes seg. | |
|
Jo men då borde väl nån lampa lysa att det är fel på något eller? |
|
|
Nix, ingen lampa lyser. Hade samma symptom på min bil. Åk till BMW och läs av felminnet. Sätter en femma på att det är kamaxelgivaren. Micke |
|
|
Jo jag får nog göra det. I dag åkte rutorna ner när bilen stog parkerad. Vad händer? |
|
|
Håller du in öppnaknappen på nyckeln så åker rutorna ner, kanske den kommit i kläm i fickan? /Fredrik |
|
|
jo jag hade ju nyckeln i fickan så den kan nog ha kommit i kläm. Hoppas det är bara det. Börjar bli orolig för att det kan bli DYRT när bilen börjar spöka på detta viset. Tack för tipset |
|
|
Min diesel var/blev svårstartad tidigare i vår, för mig var felet en av bränsle-pumparna... Nu startar den på nolltid efter byte av pump. /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.