AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.185

Var köpa dimljus till E34 billigast ?

OD
117
ODO
525i -89
Var köper man dimljus till E34 billigast ?

Tips, please....
Nån som slaktar en bil?

Eller "*smeknamn*s skrot" nånstans i ingenstans som inte har nån hemsida eller nånting satsat på marketing. Brukar oftast hålla priser därefter..

Antes conocí a Lina no creía que algo podría valer más que esa uníca cosa pero la perdí
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Biltema
OD
117
ODO
525i -89
Är biltemas kompletta med fäste ?
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Japp!
OD
117
ODO
525i -89
Får jämföra lite priser med motornord och andra leverantörer då, så får vi se....
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
En liten varning bara för Biltemas dimljus till e34 >>> jag köpte ett par förra året som ganska omgående läckte in vatten, inte bara lite kondens, utan ganska rikligt med vatten. Efter reklamation så fick jag ett nytt par med orden från Biltema att tillverkaren hade upptäckt ett fel i produktionen och nu rättat till felet... hejsan, efter ca en vecka var det samma visa igen... lika mkt vatten trots nogrann kontroll båda gångerna av både mig och personalen att tätningen på bakstycket var rätt. Köp original är mitt råd, möjligen att MotorNord har av annat märke än Biltemas.
OD
117
ODO
525i -89
Tack för varningen. Motornord är ju 450kr dyrare / st, men det är det ju såklart värt om man ska slippa åka och reklamera hela tiden.

Biltema 649kr / st
Motornord 1095kr / st

Någon med fler alternativ ???
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Är verkligen Biltemas så dåliga? Borde dom inte få bukt med en sån sak som läckage? Har nämligen själv gått i funderingar på att köpa sådan så småning om. Har testat dem till e36 och dom funkade fint.

Är det ingen annan som har erafarenheter?
OD
117
ODO
525i -89
Känns ju lite chansartat att köpa något som eventuellt har såna kvalitetsbrister...*S*
Z-
433
Z-motor
E34 520-88 [2,5L]
E34 525-94 [turbo]
Håller med Frapp - skulle vara intressant att få höra erfarenheter av andra som också köpt Biltemas dimljus till E34. I min båda par så var det rikligt med vatten vä & hö sida trots kontroll av bakstycke och o-ring till lamphållare.
wo
22
woseii
330 Ci -01
Jag köpte dimljus till E36:a på biltema.
Märkte att det det var delar där i som var trasiga direkt från fabirk, på glaset hade det även lossnat en liten glasskärva i ena kanten. Inga trasiga bitar som hade lossnat låg heller i kartongen så som sagt så måste det vart trasigt redan vid packning!
Orkade dock inte bry mig om detta eftersom jag har 12 mil till närmsta biltema.
Har hållt än så länge men vågar inte lite på att det ska hålla så länge till..
men tillverkarna borde ju ändå kolla om grejerna är hela innan dom packas.. ?

SAAB - Skrota Aset Använd BMW
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jag har köpt dimmljus till en e36 på biltema, först fick man 2st vänster, okej skicka tillbaka osv. fick inte betalt för returfrakten. skitsamma.

Men båda dimmljusen fram blir halvfulla av vatten, alltså det läcker in.

Kolla på Länk

De har också för ca 649 till e34

//Simon
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Det var billigt, hoppas de inte är av för undermålig kvalité, blir nog att beställa av dem.

//Simon
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Jag köpte ifrån biltema till e34 dom var bra ingen vatten ingen
kondens :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.