AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.019

Lacka om bilen!

Lj
85
Ljungan
BMW 745 -04
Hejsan!
Någon som har lackat om sin bmw? Vad fick ni betala? Jag tänkte lacka om min men tänkte kanske fixa förarbetet själv! Måste väl bli mkt billigare? Någon som har tips på en bra kille i Skåne-trakten kanske?
/johan

Lj
85
Ljungan
BMW 745 -04
Någon har väl lackat om sin bil? Jag har en kille som säger att han fixar det för 12.000....men det låter väl lite VÄL mkt?

Tjena.
Vet inte hur händig/erfaren du är, men förarbetet är ju allt kan jag ju säga.
Jag gjorde förarbetet o lackerade om min bil för 1,5 år sedan. Resutlatet blev mycket bra tycker jag, med tanke på att jag aldrig lackerat en bil förut. Men jag tränande endel innan :-).

12000kr låter lite väll safftigt tycker jag allt, men det beror ju på om det är med förarbete o allt mm.
Hoss en billackerare i min stad tog de 3000kr om jag gjorde förarbetet, slipad o maskerad mm. Så det bara var för dom o köra in den o blåsa av den typ.

Mvh
Henke
Lj
85
Ljungan
BMW 745 -04
Jepp, det var ju med förarbete m.m för de 12000. Men 3000 låter ju riktigt bra!

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Minst 10 000 kr kostar en lack till en E30 (inget förarbete).

/Edvard
BMW CS #4503
Min dagbok: Länk
Kan kanske tillägga att priset jag skrev var lack utvändigt, alltså inte innanför dörrar, under motorhuv mm.

Mvh
Henke
Lj
85
Ljungan
BMW 745 -04
Nä, alltså lacka på utsidan räcker väl? Men henke, har du inga bilder på din bil så man får se hur den ser ut?

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag gav 13000 för en hellack på min 520 Länk för ett år sen, då plockade jag av lister, emblem m.m. men grundarbetet gjorde lackfirman. Silvermetallic lär vara den färg som är svårast att lacka. och få bra.

BMW CS #5206
Lj
85
Ljungan
BMW 745 -04
Men den bilen blev ju riktigt bra! Har sett bilar som inte varit i närheten av den. Men sedan kostade ju din 13.000 och det e kanske lite väl mkt för min, haha!

Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Vill man få ett riktigt bra pris och har möjlighet så är det att åka till någon öststat ex. Polen.

4000:- för en hellack är ju ett ganska bra pris (Alfa Romeo GTV)

Men det finns ju problem med detta också. Språk, reklamationsmöjligheter m.m.
Lj
85
Ljungan
BMW 745 -04
Men var det bara för lackarbetet Trotz? Eller med förarbete?

Tr
58
Trotz
320d F30 -12
Ljungan: Det får jag nog fråga min polsktalande vän, men jag uppfattade det som 4000:- med allt (solid, svart lack). Saken är ju den att arbetskostnaden är så otrolig låg där.

Han har inte gjort någonting själv iallafall, jag fick ju hjälpa honom att byta däck i veckan.....
Lj
85
Ljungan
BMW 745 -04
Okej! Men det låter ju riktigt gött! Då kanske du kan ge mig hans hemsida? Eller han har inte ngt sådant? Ngt tips på var jag kan vända mig vore gött!
Har en ett par polska kompisar som kunde följa med över och sköta språket!
Om du vill maila mig med något tips så gör det GÄRNA på:
johanljunggren@hotmail.com

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.