AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
413

Stora datorn

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har sökt lite men inte hittat så jag ställer frågan till er:
1. Vad använder man blinkersspaken till om man har stora datorn?
2. Får man upp info i check control fönstret?
3. Min bil har ca 20 sladdar som går in i data kontakten och har även 4st fönsterhissar, borde inte stora datorn passa då?
4. Behöver man dra nån sladd från blinkersspaken till datorn?
kluriga frågor som jag hoppas på hjälp med!
R

fyrhjulsdrift är roligast!
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
1. Spaken används för att växla mellan datorns olika funktioner
2. Ja
3. Troligen. Om du har lilla datorn så passar den.
4. Skaffa en dator från samma årsmodell så skall den passa utan problem.

/Lasse
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
behöver man spaken eller går det ändå?
vad får man upp i check controllen?

Spaken är bara extra för att du skall slippa trycka på knapparna på burken så det funkar utan knappen på blinkers spaken men det ser ju tarvligt ut..
Se bara till att du får tag i en som har suttit i en bil med SAMMA airbag utrustning som DIN bil har.
Jag köpte en som suttit i en BMW utan airbag.
Fick INTE ihop det för att det är airbag i min bil.
Detta gäller bara blinkerspaken.
Datorn i övrigt funkar kanon.

/Nybliven BMW-ägare 01-11-17

Mvh.
Micke Olsson
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Är det lätt att få bort den "gamla" datorn när man ska byta? Hur gör man smidigast för att inte ta sönder nåt? Hittade den stora datorn på en skrot. Har förmodligen sittit i en 535:a från -91. Kommer denna att passa i min 530 -93? Är det bara att stoppa i kontakten, så funkar det sen?
Många frågor och hoppas på bra, snabba svar.
/Kidde

Nybliven BMW-ägare!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
stt få ur datorn är lätt!
Ta ur stereon och långs in på datorn finns en liten "spak" Dra den utåt som ploppar datorn ur.
Kolla hur många sladdar det går in i kontakten. vissa har bara 3 och då är det kört. Jag har hört att det ska vara ca 15-20 stycken och en modul under baksätet.ganska vanligt på bilar med elhissar bak av nån anledning.
Återkommer när jag fått i min egen.
R

ANledningen till att det är vanligt är att det är samma modul som styr elhissarna (tror jag) den heter gm modul och det går enkelt att se om du har den rätta. Den lilla gm modulen sakanr en hel bunke grunkor på kortet. Att tänka på är att stora datorn är betydligt djupare än den lilla och helst bör du skaffa den djupa ramen, men det går givetvis att skära lite i den befintliga om du pallar det, en annnan sak är att i den ramen du har idag sitter kontakten i fel höjd då den stora datorn har kontakten lite högre. jag har skrivit lite grann om detta men jag är tacksam för mer info
kika gärna in på
Länk
en annan vettig sida är denna tyska (tyvärr)
Länk

Surfa in på Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.