AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.112

Provköra BMW

Sida 2 av 2
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
jonasjonas "5:an var helt ny och han lyckades få den att koka? Jag åkte och hämtade kunden då en bärgare skulle hämta den kokade bilen."

Hur in i helevetes glödheta lyckas man med det med en ny bil????? Hade han ställt den mot en vägg tokbörnat tills den var nere på bara fälgarna eller?????

Stackars sate som tror att han köper en "NY" BMW och får ett sådant exemplar som är färdigt för skroten fast den är sprillans. Har folk inget vett alls längre??????
85
379
8500rpm
2021 M340 G31
2020 Volvo V60
De senaste 10åren har gett mig följande erfarenhet:

1) Var mest oroad angående bilens leveranstid. (Detta visar att du verkligen tänker köpa, men du vill ha den snabbt).

2) Ha med dig din flickvän (Om hon nu inte är ful&fet och klär sig som en man).

3) Prata en hel del ekonomiska grejor först, sedan i slutet av diskussionen säg: Förresten, inte råkar ni ha någon bil inne som man kan få provköra

4) Visa att du är mycket intresserad av alla små detaljer på bilen, inte bara motorn! och Hk ! Köper du en bil för 300k så kanske du bryr dig om hur bagageutrymmet ser ut, bromsskivorna etc...

Personligen har jag ALLTID misslyckas med att få provköra när jag varit med en kamrat och tittat på snabbare bilar. INGEN chans att få provköra, ty då har vi kommit in och dreglat över hur tuff bilen är och hur j*vla snabb den säkert är :)

ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Jag är 20 år och när jag köpte min bil förra sommaren så tyckte jag också att det var lite svårt att få uppmärksamhet och provkörning. Jämt när man är med pappa så säger han bara.. "Du har inte nycklarna till...?" och så ger dom dem direkt :)

Men vafan.. BMW är ett lyxmärke.. klart det inte funkar om vilket pack som helst kommer in och vill provköra. Man måste sätta ribban nånstans. Finns så himla mycket idioter i min ålder. Tycker det är bra att alla inte kan provköra bilarna.
Har aldrig haft problem att få provköra någon ny BMW inte ens värstingmodellerna. Dock har jag sett till att vara välklädd om jag är ny hos den åf, ett stort plus är att vara vältalig och gärna slänga sig med lite finare ord...
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Aldrig några problem att provköra på Kneippbaden i Norrköping. =) Prata med Christian eller Urban som är säljare på både nya och beggade!

"The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department...
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jag köpte min första och enda fabriksnya bil 2002. Provkörde de flesta modeller och märken som jag tyckte var intressanta, Audi, Volvo, BMW, Saab. Valet föll inte på BMW den gången och det mestadels beroende på ignorant och otrevligt bemötande. Vad säger att ett par i 20:års åldern där båda jobbar med fast inkomst inte har råd att köpa en bil för 300k?
Anser att resonemanget är väldigt töntigt. Jag har inga barn, en bostadsrätt med låg hyra, min ekonomiska situation kommer förmodligen inte att vara så himla mycket bättre när jag är 35 om jag har hus osv.

Jag har aldrig haft någon säljare med mig i bilen när jag provkört, har aldrig blivit nekad att provköra och blir oftast trevligt bemött (numera även på BMW). Klart att alla tjänar på att låta folk provköra. Har hört ganska få historier om folk som köpt bilar utan att provköra, med undantag av min förre chef som köpte en fabriksny 323:a coupé, svart med ljusgult skinn utan att ha suttit bakom ratten på BMW innan.

/// Viktor

Mer mos till folket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.