|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag är från växjö så det är ljudstudion som säljer dom här. om med kurs menas vad dom kostar så ligger dom på 2300 om jag inte minns fel men det finns en prutmån. no balls no baby! |
|
|
aaaaahaaaa tackar för alla fina svar hehe men jag är lika comfused än! hahahaha får väll se vad som händer, brukar alltid bli hyfsat i slutändan |
|
|
Glömde nämna att jag tycker att inpact spelar bättre en dls. så får man en liten riktmärke på var dom ligger i allafall no balls no baby! |
|
|
Spelar Impact bättre en DLS.. det har jag väldigt svårt att tro!.. DLS har byggt högtalare sedan urminnestider & har haft en bra utveckling på sina element/filter m.m. jag är inte en stor fan av DLS men det är bara att titta på Tävlingsbilarna, vad har dom? Orion har också högtalare som är extremt små i byggmått.. har testat 8" Den var riktigt najs =) vet inte hur det är i dag dock.. saker förändras & tas bort från sort. GrOOoovy - Bygger en 2.3L VW Boxer TurboMotor - - Har ni en turbo sälj den till mej - |
|
|
Jag skrev att JAG tyckte att dom spelade bättre, dom har oxså vunnit stora tävlingar. jag baserar mitt svar på det jag lysnat på, min musik stil och med olika högtalare. desutom har jag varit på dls tävlingar i olika länder och där kan vinnarna vara från ett helt annat märke och sen står det att det är dls grejer. dls har mycket bra grejer men dom passar inte riktigt min musik smak. det bästa dls har framtagit har varit med hjälp av genesis, så vill man ha bra grejer kan man ju köpa genesis grejer. Jag tycker bara att för att ha bra ljud i bilen får man lysna själv. jag ville bara påpeka att det fanns fler bra produkter ute i markanden. no balls no baby! |
|
Robsarve |
I prisklassen föredrar jag nog oxå Impact före DLS. Sasca R30 2004 vanns f.ö av en bil med Impact framsystem. JAG tyckte kanske att det fanns en bil som låt bättre, men det är domarna som dömer. Genesis låter i mitt tycke bättre än något senare DLS steg, och de bra högtalarna nu är ju baserade på de asiatiska kopior som som de gjorde på de Moreltillverkade Ultimate-series. tycker Erik |
|
Så du menar att DLS är ett koreanmärke nu?? hmmm.... Vilken debatt jag skapade! ;P |
|
Robsarve |
DLS har så vitt jag vet aldrig haft någon egen tillverkning. (möjligen av polisradio) Det är inte alls ovanligt. PG tillverkar till exempel sina Xenonsteg i Korea, sen skeppas dem till Portland USA för kvalitetskontroll. Det jag inte riktigt gillar med DLS är att de först importerar kvalitetsgrejjer (Genesis-slutsteg och Morelbyggda Ultimate) och efter nåt år så droppas dessa och märkligt liknande konstruktioner tillverkade i asien med DLS märkning ersätter dem... De dyraste kiten låter helt ok, men i de billigare prisklasserna så tycker jag det finns bättre alternativ. Notera att dessa är mina egna åsikter och att jag jobbar med en konkurrent till DLS och Genesis. tycker Erik |
|
Robsarve: törs man fråga vilken bil DU tyckte lät bättre...??? Eller ska man bara fråga vilken färg bilen hade... :-) mvh Rutger PS! mina 10 cent till debatten: Den bästa bilen jag lyssnat i hade DLS grejer. Betyder det att DLS är bäst!!! Nej Betyder det att jag gillar DLS mer än alla andra märken!!! Nej För just det bygget var ett "får-kosta-vad-det-vill" bygge . "Det bästa framsystemet" är en så himla personlig fråga så d finns inte... Man MÅSTE helt enkelt skaffa sig en egen uppfattning om vad som är "bäst" enligt ens egna öron... mvh Rutger...som har sina egna favoriter :-) |
|
Robsarve |
Tyärr var den silvrig... Din lät oxå bra och din andraplats var välförtjänt! Men den silvriga hade som bekant grymma störningsproblem som drog ned det hela och den hamnade på 4:e plats. |
|
Orkar inte läsa hela tråden, men kan varmt rekommendera FOCAL. (JM lab) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Man kan ju inte bara skaffa värsting grejer och göra kalle-anka bygge... jag har satsat på dls högtalare nu och jag vart helnöjd! nu blir det ett seriöst baslådebygge i MDF, ångsågen skall såga ut delarna så det blir helt perfekt och jag har ett bilstereo-proffs som har gjort ritningen till mina dubbla 12or. (Pioneer) dom kommer att drivas av rockford fosgate´s 1000a2 har jag för mig, samt en DLS kondensator :) Ni som laddar upp bilder på era byggen, kan ni tipsa om vart man kan göra det gratis typ? mvh Anders |
|
Robsarve |
Varför inte på caraudio.se ? Inte så många än, men det kommer till fler hela tiden... Den silvriga bilen jag pratade om tidigare hittas här: Länk men får förvarna att den är svenskbyggd ;-) tycker Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.