|
|
|
|---|---|
|
Går det att ha en alpina b8 motor i en E30 utan några stora modifieringar när det gäller motor rumet? vet någon vilka delar som behövs för att få allt att samverka bra. no balls no baby! | |
|
tror nog att du får kapa en hel del.. det fick iaf Alpina gör i e36an.. iof så kanske det är lite mer utrymme i E30 ? |
|
|
Så B8 motorn är betydligt större än M50 motorn? trodde att det var en vässad M50 motor no balls no baby! |
|
|
Är inte B8an med V8? B3an har väl raka sexan, eller är jag helt ute och cyklar? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Är inte helt säker själv men tror att du är närmre verkligheten no balls no baby! |
|
|
Får nöja mig med en M50 motor fast den inte ger så många extra hk´s no balls no baby! |
|
|
B8:ans motor är en V8 på 4,6 L och 333hk. Bygger på motorn som sitter i 540 och 740. Folk har ju lyckats få ner en V12 i en E30 (eller var det E21?) så möjligt är det nog med V8:an men det lär blir en del jobb för att lyckas. ___ //Ulf |
|
|
Ja man kan göra mycket om man vill men jag är inte så duktig så vill göra något enklare. kanske fungerar med en B3:a får forska lite mer. tack för alla info no balls no baby! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.