|
|
|
|---|---|
|
hejsan! ska åka iväg å kolla på en 535-88 ikväll. bilen ska ha två vipparmar som gått av. frågan är om det bara är att byta dessa eller om det är motorbyte det kan vara fråga om? övriga hjälp och synpunkter tas tacksamt emot. priset på bilen 8500:- så jag förväntar mig ju inte så jättemycket... | |
|
det blev affär igår så nu har man en icke fungerande 535:a på gården. ska ut idag å byta vipparmar å se om man kan skrämma liv i den igen... förresten, den har gått 29996 mil...å verkar ha stått still sen åtminstone förra besiktningen!:) nån som vet hur man får fart på mätaren igen? |
|
| Stannar inte mätaren vid 30000 mil ??? | |
|
jag är nästan hundra på att mätaren stannar just vid 29996 mil. Jag tror att jag har sett det innan här på forumet. Den går i varje fall inte över 30000 mil. |
|
| Är det så på alla e34:or? | |
|
Stannar på alla E32/E34 tillverkade före 2/89: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Mätaren stannar på 29960 mil på alla E34 som är tillverkade 88 och vissa som har tillverkats 89 efter vad jag har förstått. Skall man laga det så måste man byta kodplugg på mätarhuset. Så har du köpt en bil som har den mätarställningen så har den sannolikt gått ne bit längre än så. |
|
|
har säkerligen gått några tusen mil till, besiktningspappret från 2002 står det oxå 299960 km på...!:) håller på å riva isär motorn nu men hur får man bort insugsröret? |
|
| fick isär skiten till slut men det var ett j***a pill att komma åt alla muttrar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.