AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
772

Servicebok z3

Ma
72
Magnus_Cab
Bmw 328 cab
Hej!
har en importerad z3 2.8 -97

Är det tvunget att den ska vara full servad på BMW?
kollar köparen på det?

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jo... det är nog en förutsättning. Jag ksulle inte köpa den annars!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Normalt sett så vill man veta att bilen varit servad på rätt sätt, därför är det viktigt med service bok.

Man kan se när, hur, vid vilket miltal och vart bilen varit servad, på så sätt kan man spåra bilens historik. Har bilen alltid varit servad på en och samma verkstad så kan ske man vill ringa och prata med verkstan.

Är bilen servad på BMW är det ju självklart ett plus men jag har svårt att tro att folk kräver det. Sålänge bilen varit servad på en bra och pålitlig BMW verkstad så är nog de flesta nöjda.

Det är nog betydligt viktigare att bilen är servad än vart den är servad. Vissa servar ju bilarna själv och behåller alla kvitton som bevis på att bilen varit servad. Vissa godtar kvitton som bevis och andra inte. Beror nog på hur petig individen är, förmodligen är man petigare ju nyare bil man har!

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Ma
72
Magnus_Cab
Bmw 328 cab
Hej
tack för svaren, har nämligen köpt en Z3 2.8 -97
6900 mil som endast är servad på BMW i tyskland.
ska snart serva den igen, ska jag serva på bmw eller hos en annan firma som servar bmw...skilljer ca 2000 kr i pris på inp 1
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Så länge det är en seriös verkstad så är min åsikt att jag skulle acceptera dessa stämplar i en servicebok om jag vore spekulant.
Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.