|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jahapp! Blev kuggad på grund av mina Schnitzerdämpare, dom får ju absoluuut inte vara justerbara.... Allt annat gick igenom på bilen, MK avgaset & bakre Schnitzerfjädrarna var Ok..? Nu skulle jag vilja reda upp begreppen....vad är ett fjäderben? är det hela kalaset, alltså dämpare + fjäder? Får väl kamma igenom Sveriges skrotar efter opriginalgrejjer..*suck* det ska INTE vara smidigt i Sverige... /M | |
| ..jag talar om främre dämparna.. :) | |
|
Jag reg bes min 328 för två veckor sedan, sitter ställbara H+R fjäderben på den, inga problem vid besiktning... ///Tobbe |
|
|
Helt jävla otroligt!!! Jag visste att jag bara hade otur med gubben! :-( |
|
|
Mosse: Kolla din mail om 5 min... Länk |
|
|
Justerbara fjäderben ska inte godkännas vid en registreringsbesiktning... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado Kan du berätta varför också? så jag blir klokare? Det är också mycket märkligt att jag nu har hört från minst 5 personer som har godkänts med just detta på bilen?? |
|
|
Mosse: Only in....Sweden:-( |
|
| Dawwe...precis så är det, Paragrafryttarnas näste No 1! | |
Philly |
Grrrrrrrr.....!!! ///M Powa |
|
Ett normalt förfarande vid registreringsbesiktning kräver en "standardbil" i "ursprungsutförande". Bilen det handlar om uppfyller inte de kraven me justerbara fjäderben. Bilen ska alltså inte godkännas, sedan handlar det bara om hur mycket man är väljer att "se mellan fingrarna" som det så fint brukar heta... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Besiktigade min för 1 vecka sen. Inga som helst klagomål. Du hade nog maximail otur. Däremot tyckte dom inte om min vinge. Fast efter lite tjat så gav dom med sig :) | |
|
Jag kokar!! Om dom nu ska vara nitiska, så kan dom vara konsekventa också! Verkar ju som dom dömer lite efter humör! Min vinge är inte original...inte avgaset, eller bakre fjädrarna. Suck, dubbelsuck! Har överklagat beslutet, får se vad som händer.... |
|
|
Lugna ner dig;) Det är väl ändå skillnad på regbesiktning och vanlig besiktning? Alltså att det konsekvent kan släppas mer genom fingrarna vid en vanlig besiktning. En regbesiktning har ju ett lite annat syfte. |
|
| Och syftet är? | |
|
Enkelt uttryckt vid en regbesiktning som man gör när man tar in en bil från ett annat land, skall bilen vara i samma utförande som den modellen såg ut när den såldes i Sverige. Så om man vill vara ekonomisk & köpa en bil i ex tyskland som redan är preppad så får man räkna med att skruva en del inför regbesiktningen. Sen är det lite skrämmande att de finns så många som inte förstår skillnaden mellan en regbesiktning & en vanlig besiktning =( Z MMM Coupe |
|
|
Anders, så du menar att det inte ställs samma krav på bilen vid en vanlig besiktning? Låter konstigt i mina öron. Kan du ge nåt exempel på en modifiering som går igenom en vanlig besikting men stoppas vid en reg. besiktning. |
|
|
Björnb: Större däck.. Z MMM Coupe |
|
|
T.ex det mosse åkte dit på hade han antagligen kommit igenom en vanlig besiktning med. Vet inte om det beror på att det är en tillåten eftermodifiering eller pga. att det är lite slappare koll vid vanlig besiktning. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Anders...jag VET skillnaden. Jag tycker bara att det är så orimligt, jag kan föstår en halvmeter höga vingar, trimmade motorer etc, men en ställbar stötdämpare? När man dessutom läser om många som går igenom REG bes med detta, så blir man inte mindre förbannad.. |
|
|
Får du alltså ha större däck och justerbara fjäderben vid en vanlig besiktning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.