|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man betala för en 530ia -89? ~20.000 mil, bra skick, lite sliten i leder och bussningar. Nybes och skattad Ingen utrustning förutom mina två krav, automat och dragkrok. | |
|
15 000 - 20 000 kr beroende på skick i min ögon. De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Skicket på kaross och motor är väldigt bra. Den är dock lite glapp i bakvagnen.. Hmm, knepigt det här. Vill varken betala för mycket eller för lite då det är svärfars bil jag eventuellt ska köpa. |
|
|
Tänk så här. en 525i 24v är starkare och snålare än en 530, vilket gör att 530 inte är lika populära. Sen har väl 530 ngt högre vrid men 525 24v har ändå bättre prestanda, hållbarhet och driftsekonomi. Så ledes ska inte en 530i - 89 vara dyrare än en 525 24v. Nu ska du inte tro att 530 är värdelös, det är en mycket bra bil om än lite törstig i förhållande till prestandan. Vad man ska betala är alltid lite känsligt, och det beror mycket på vad bilen har gått, bilens skick, servicebok, sv-såld, utrustning mm... Kolla bland annonserna och försök att bilda dig en egen uppfattning. Sen är det rätt individuellt vad man är beredd att betala för en bil. Hur mycket vill han ha själv? De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
|
Tack för bra svar! Törsten spelar inte så stor roll, ska bara gå som andrabil. Inte speciellt många mil/år. Huvudsaken är att den fungerar smärtfritt. Det finns inga hörbara knackningar från motorn, det enda problem som varit på den är avgasreningen. Men det är åtgärdat (lambdan). Han vill nog ha runt 20 000:- för den, jag vill ge 15 000:-. Har kollat en del annonser, problemet är bara att prisintervallet är väldigt stort. Har sett objekt mellan 8 000:- och 45 000:- i olika skick. Tja, får fundera lite på detta. Men jag behöver verkligen en andrabil med drag och 530 mullrar så härligt.:) Tack för din tid. |
|
|
45000 för en 530 M30, det är ju bara fantasi-priser. För 50 000 kr får man idag en M5 i OK skick eller en 540 i toppskick. 15' eller 20' det är ju klart beroende på bilen. Men man kan ju alltid mötas någonstans på vägen. Lycka till med köpet! De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel. |
|
| 530iA M30 lär vara en av de misnt attraktiva E34:orna så ge ett bud på det som känns rätt för dig, men jag tycker inge mer än 15000:-. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.