|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Slednecker |
Hallå.. Är det någon som har något vettigt förslag vad jag ska ha för BMW? Jag har ganska så bra Bilvana om man säger så och jag kan skruva med bilar... Dom modellerna jag har kikat på är: BMW 318is, 325 och en Extremt fin 525.. Alla är gjorda i början på -90talet... Finns det några saker som man ska kolla upp på respektive modell? Ös på med svar!! Tack på Förhand Det är inte farten som dödar, det är sättetr man stannar på... |
|
Om du satsar på 525i, tänk på att köpa en bil med M50-motorn. Se begguiden för mer info, sökfunktionen rekommenderas också. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Slednecker |
Jo då! Det är M50 motorn i den! Men 525:an är ruskigt grym alltså.. Men annars så är en 318is Coupe mitt andra val! Det är inte farten som dödar, det är sättetr man stannar på... |
| Vilka pengar pratar vi om? Vad har du för behov, önskemål etc.? Med tanke på din ålder så är ju en bmw dyr i försäkring nästan oavsett vad du väljer. Väljer du en 325:a så blir den ganska kraftig dessutom. En 318is kanske är det lämpligaste, svårt att säga utan att veta din ekonomi. Du vet nog bäst själv... | |
| skippa 325:an om du inte ha macken som ditt 2:a hem. 318is skulle vara mitt första val mellan de modellerna du pratar om. Det är en mycket prisvärd bil som ser ut som en 325:a men inte har samma bensinförbrukning eller försäkringskostnad. 5_serien skulle helt gå bort för mig. | |
Slednecker |
Jo, 325:an har jag så gott som valt bort!! Jag leter efter en bil i 0-40 tusenkronors klassen om man säger så... Men jag gillar E-34 serien med M5 optiken mest... Men även E-36 serien, men jag tycker det är en sån vanlig modell... Det är inte farten som dödar, det är sättetr man stannar på... |
|
Utan tvekan en 325 E30 Coupe =) snacka om Go Cart :P få ett fint exemplar för dom pengarna du snacka om =) Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
Min polare köpte denna förr 44000kr. Länk grymt fin bil, välvårdad och snygg...sån borde du satsa på.. madmax behind a great man there is a great BMW |
|
|
som Palm säger!! En fin 325 e30 måste vara den perfekta bilen. Bra prestanda å väghållning som en sportbil. Du får en väldigt fin e30 för d pengarna. Kanske känns lite gamal men det är en mer underhållande bil än både e36 och e34. |
|
Slednecker |
Mjo, den var fin.. Men jag mera tänkt typ en en sån: Länk Eller en sån Länk ... Det är inte farten som dödar, det är sättetr man stannar på... |
|
Snygg ismaskin, skulle ta den ! Håkan |
|
Slednecker |
Ingen som nått mer att säga om dessa modeller? Några nackdealr med respektiver modell? Tacksam för svar!! Det är inte farten som dödar, det är sättetr man stannar på... |
|
Hej Slednecker! Visst har båda bilarna några år på nacken, men det är ju skicket som avgör tycker jag. Har ägt både e34 och fortfarande e36 som jag håller på att sälja iväg till ngn lycklig bmw ägare kanske. Kolla och leta dig fram i forumet ang. de bilarna du har hittat så hittar du säkert positiva och negativa saker om bilarna. Men visst såg 318 is och 525:an mycket fina ut, allt handlar om hur mycket pengar man har råd och handla för. Sedan tillkommer försäkringar och annat roligt, Lycka till. |
|
|
jag skulle då helt klart köpt en e34 525i för 40,000 än en 318is... + e34 525i: fin kvalitets bil, mycket bil för pengarna, fin komfort, snygg. - e34: drar rätt mycke soppa och hög försäkringspremie. + e36 318is: snygg,sportig,soppasnål, mer ungdoms bil än e34. - e36 318is: sämmre komfort,mindre kvalitets känsla e36 har en av de sämsta inredningarna om du frågar mig. men de hela beror ju på vad man ska ha bilen till lycka till med bilköpet iaf! B-M-W |
|
|
Skulle nog satsat på 325:an, roligare bil för dom pengarna får man nog leta efter. ///Schumi |
|
|
Slednecker: Nedan beskrives skillnaden jag upplever, mellan de två modellerna med musikaliska liknelser: BMW E36 = Herreys, "Diggi-loo, Diggi-ley".... BMW E34 = J.S. BACH, (Kantat #147) "Jesu Joy of Man´s Desiring"... Jag kanske inte behöver förklara mer... /A BMW - Das Steht Dir Gut! |
|
| Skulle nog satsa pengarna på en E36. Visst är en 318is litet rolig, men går knappt att jämföra med tex en 325. Om du har råd med försäkringen så prova dig fram - varför inte en 320 - lika snabb som en 318is men mycket skönare motor. Hmm - det är du som avgör i sista änden - men om du vill ragga med bilen så gissar jag att 3 serien är ett strå vassare - Som Jpn säger - litet ungdomligare. Hoppas du hittar en riktigt bra bil oavsett vad du väljer.. | |
|
KRAFTWERK: Haha! Här var det hårda bud! :D Själv resonerar jag så här. E36 är bekvämare, tystare och modernare än en E30 utan någon som helst tvekan. E30 är helt enkelt för ociviliserad för att ha som kombinerad bruks- och nöjesbil för mig trots att den kanske har högre entusiastfaktor. På komfortdelen är E34 ännu bättre, men den blir aldrig lika sportig som E36. Därför måste jag ha en 540i för kompensera för klumpigheten, och ja, möjligen blir det en sådan på sikt också. Sålänge är jag rätt så nöjd med min 325i, en trevlig kompromiss helt enkelt :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
Slednecker |
Hehe, mycket bra jämnförelse KRAFTWERK...? Näe, det var knepigt att välja... Men 325:an har jag valt helt p.g.a försäkringspremien... Så nu vet jag varken ut eller in, så jag köper nog mig en Audi ist! (Just joking) |
|
Ta å köp en 325:a för pengarna. har kollat runt rätt mycket å ser att det inte är någon prisskillnad att prata om när det gäller 318is å en 325:a (e36). Så köp 325:an å skriv försäkringen på någon förälder om du inte fixar att ha den på dig själv. För 325:an är så mycket mer bil än 318ís när det gäller åkandet å framförallt körandet!! |
|
markus00 |
Har snackats mycket med det här att skriva försäkring på förälder här på forumet. Gör du det så kan du räkna med mycket strul och kanske till och med uteblivna pengar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.