|
|
|
|---|---|
| Har fått tag i en synnerligen fin 323i-80 som jag tänkt ha som sommarbil. Nu är det så att man ju alltid vill ha lite ner pulver än man har, så vilken kam ska jag välja i kombination med/utan extractor om jag vill ha kvar körbarheten och den silkeslena gången, jag siktar inte speciellt högt utan jag nöjer mig med ca 160hk om det går att uppnå...tacksam för tips. | |
N.P.Dennis |
Hej! vet ej hur mycke du vill kosta på men först en dr schrick 272* (kam) skulle ja stoppa i o det kanske räcker för det en helt annan karaktär på bilen...men har kvar körbarheten... hej! |
|
Tack N.P Dennis, jag hade just en sådan kam i min 323-80 som jag ägde 1990-1992, men jag kom bara inte på vad siffrorna sa...272 var det, jag kände igen det direkt...en sådan får det bli! Var förresten och tittade på min tilltänkta sommarbil idag...jag blev inte besviken om man säger så...14000mil fullservad och nästan nyskick...bild och text kommer till BMWPowers galleri nästa vecka om jag och säljaren kommer överens... |
|
|
Jag har trimmkam samt extraktorgrenrör som tydligen ska ge minst 25 hk tillsammans, så 160 hk är inte omöjligt att uppnå med den metoden. //Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.