|
|
|
|---|---|
Carl Adam Andersén |
En M30 3.5, ventil gått av och slagit hål i cylindern. varför går en ventil av och hur fixar man denna motor, blir det billigare att hitta en beg? |
|
En ventil kan gå av pga slitage i ventilstyrning/ventil + höga varv eller när kammremmen hoppar/går av så ventilerna tar i kolvarna m.m. Är det hål i cylindern = Blocket? eller är det kolven som det är hål i? Det är ju inte billigt å borra om cylindrarna om det blivit repor som är djupa,å 6st nya kolver i över dimension kostar ju en hel del oxå. Så beroende hur mycket du kan göra själv så kanske en annan "utbytes" motor är ett alternativ. |
|
Carl Adam Andersén |
Ah jag menade hål i en kolv hehe :P |
|
Jag skulle tippa på att en "ny" motor inte är ett dumt alternativ om du måste betala någon för att renovera din befintliga motor. |
|
Carl Adam Andersén |
Kan jag använda mig av en beg kolv eller måste jag ha en helt ny? Jag vill bara få igång den så jag kan köra bilen iaf. Svetsa nuvarande kolv :P haha |
|
Det går utmärkt med en gammal kolv. Men om du ändå har isär motorn så varför inte renovera den helt? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
Carl Adam Andersén |
Student som inte har så mycket cash flow förutom under juli och augusti när man jobbar. Det är möjligt att jag tar ned den under annat tillfälle och renoverar hela motorn. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.