AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
11.484

518 -90 som gått 31 mil...

Sida 4 av 5
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Kommer nog till E-tuna på Måndag såg jag.

///MVH Hasso
Länk
Miper335
Trodde det var 47000 ...
nååå hur mycke gick bilen för????
Fick ett trevligt e-brev från Hans som köpte bilen.

Han har nu kört 850 mil utan problem. Inga packningar, packboxar eller gummibussningar har börjat läcka, glappa eller visa några som helst tecken på åldrande. Torkarbladen (original) fungerar som om de vore nya. Jag kan intyga att bilen kändes som miltalet och inte som åldern när jag provkörde den för ett år sedan.

Detta har gjorts åt bilen sedan Hans köpte den:
Ny olja och filter omgående.
Dragkrok har monterats, givetvis ny.
Kamrem bytt efter 65 mil. Det fanns muntliga uppgifter på att den byttes 2003, men för säkerhets skull byttes den ändå.
Olja och filter efter ytterligare 300 mil.
Kompletterande rostskydd för säkerhets skull.

Hans tyckte att det skulle ha varit en rolig grej att följa serviceprogrammet och börja med gratisservicen vid 200 mil, men det tyckte inte BMW tyvärr, som var helt ointresserade och hävdade att bilen var för gammal.

Lackskadorna på höger bakdörr och skärm som uppstod under förvaringen, skall fixas under sommaren.

Jag tycker det är roligt att den här bilen inte drabbades av samma öde som ytterligare någon med liknande bakgrund, som bara står och förfaller idag.

Länk

Mvh
/Janne
hr
63
hrb
518i-90
Hej!
Jag glömde att berätta för Janne att jag även bytte kretskortet till huvudinstrumentet som nu fungerar perfekt.
Jag tror att många tycker det är fel att använda en så här unik BMW men det är rätt roligt att få visa upp den och berätta om dess historia.
Om ni ser mej på vägen så är reg.nr OSE-775
MWH
HRB
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Kul att den går bra!

Tyvärr försvinner det unika med bilen ju mer den används, en 518 med ett par tusen mil på mätaren med brukskörning är trots allt bara en vanlig brukskörd 518.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

hrb>>>Jag tycker du gör helt rätt,en bil är till för att användas...sköter man bara den så är det ju en upplevelse att köra en såpass gammal bil med så extremt låga mil.

Apropå BMW 518,så kommer den alltid att vara en 518...Ingen bil som kommer att ha "skyhögt samlarvärde" oavsett mil...
Ok, att det unika med bilen försvinner med en tids användande,men det tycker nog jag att ägaren kan förbise i detta fall :)

hrb>>Lycka till med bilen!

Mvh Janne.
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Janne T, självklart skall bilen användas, men jag menar att om man nu köpt en bil just för att den ska vara unik så tror jag det är fel val att bruksköra den.

När det gäller värdet så tycker jag att pengar och entusiastbilar är två helt skilda ting...

Säger det samma, lycka till med bilen hrb.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
hrb: Orginaldäcken är väl som stenhårda vibrerande hocketpuckar? Men du kanske har bytt...
PowerMac: Japp, däcken är bytta. Det skrev Hans till mig men det missade jag i min redovisning. En mindre obalans som inte gick att balansera bort.

Mvh
/Janne
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag anser att en sådan bil ska brukas, men under sommartid endast, helt onödigt att köra vinterväglag med en sådan "klenod".

Alternativt rostskyddsbehandla den seriöst inför varje vinter, om den ska brukas!! Onödigt och dumt att bruka utan extra skydd, vilket en sådan är värd oavsett vad det är för modell och serie!

En fin 518E12 är värd en bra slant, speciellt med typ ett par 100 mil på mätaren, så varför kan inte en 518E34 bli det?
Det måste va denna som är till salu igen Länk eller?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Hehe, den har 'pedantiskt skött dragkrok' enligt annonsen. :D
hr
63
hrb
518i-90
Hej!
Det är bra att du LUS läser det blir nog bra
MVH Hans OSE 775
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
:)
Lycka till med försäljningen!

/Lus - Leg. blockare
hr
63
hrb
518i-90
Hej!
Jag har inte sålt lågmilaren men har försökt att finna någon som skulle kunna vara seriös som köpare men bara tittare och några som bjudit på telefon men som visade sig oseriösa så jag tror nog att jag sköter om den bäst själv.
Den har nu gått 3000 mil och fungerar helt perfekt den stog inne hela vintern.
Detta objekt var det många som sa att det blir bara bekymmer men dom fick fel så var inte rädda för att köpa en bil som varit i ett bra förvar.
Mvh Hans
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
hoppas du får sålt den hrb, men tycker att det var konsigt att BMW vägrade serva den, trots allt en inkomstkälla. Och det är ju SÅ viktigt på en ny bil ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
hr
63
hrb
518i-90
Hej!
Om någon undrar hur det gick för den unika lågmilaren 31mil så kan jag berätta att det är fortfarande en mycket väl fungerande bil. Allt fungerar som det skall nu efter 3750mil körda.
Det måste vara snopet för alla som målade fan på väggen för denna bil som är bättre än en ny bil i angående kvalitet ta som exempel torkar bladen är original slangar ja allt gummi är helt intakt.
Så var inte rädda att köpa en bil som äe till åldern kommen om det är i grunden en kvalitetsbil. OSE 775 518i 1990 (Kungsör)
Hans

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok, kul med lite info om bilen.
Säkert den 518i som gått minst i Svedala iaf..

Mvh Janne.

Gemini__
Kul att den fortfarande är i din ägo. Du har inga färska bilder på skönheten att bjuda på?

Mvh:
Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.