AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
11.482

518 -90 som gått 31 mil...

Sida 2 av 5
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
En 518i E34 går att köra på 0.7 och då får man komfort, säkerhet, utseende och väghållning som är lika bra som alla andra E34:or förutom M5 som har något sämre komfort.
Samt låg försäkring och låg skatt (förhållandevis).

Så Nissan Micra är ju knappast ett alternativ om man inte vill köra en ful och fullkomligt livsfarlig bil bara för att den går 1dl billigare/mil.
marw
Inköpspris? Reservdelar? Micra 0.45 landsväg.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Äh, skitsamma om det 518. Det är ju känslan att ha en ny, gammal bil! Skulle jag haft t id och plats hade jag gjort affär direkt! För mig hade bilen varit värd 60-70 kkr. En rejälrekond och sen skulle den fått bo i varmgarage och få lufta sig på fina sommardagar! En verklig drömbil...
Jag tycker det är sjukt coolt. Sånt som normalt bara händer i drömmar - hitta en orörd bil i ett gammalt garage nånstans. Tror tyvärr det blir svårt att få ut några större pengar för den. En snikmodell och E34 är ännu inte en speciellt sällsynt bil. En sådan bil vill man ju heller inte bruksköra sönder, men pga att det är en snikmodell så räcker den inte till som entusiastbil i mina ögon. Knivigt...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Nej, tvärt om. ALLA vill ju ha en 540 eller M5:a. En tokfin 518 blir man garanterat ensam om. Helcoolt! Tror tvärr att den kommer hamna i händerna på en tysk samlare och vi inte kommer att få se den på svenka vägar nåt mer... Bara den inte kommer till någon som börjar bruksköra den bara!
Sorry, lundqvist - jag är skadad av BMWs raka sexor ;)
Jag kan absolut hålla med om att bilen trots allt har ett rejält entusiastvärde, men som söndagsbil funkar det inte (och inte kan man förstöra den genom att bruksköra den). Hade det varit en E28 518i i samma skick så hade jag faktiskt hellre velat ha den :)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
En 518 E28 OCH en 518 E34 i samma skick då :) Jag får ta på mig rollen som Fyrornas Försvarare. Hahaha.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag köpte bilen ikväll. den ska till norrland och den ska gå som vinterbil. bilen kommer tvättas sparsamt för att behålla det skyddande lagret av salt som man får på vintrarna i norrland. den kommer att sänkas och få toning runt om, även framrutan fast då en ljusare nyans. 18" är redan beställt hoppas bara dom inte tar i skärmkanterna, annars går det ju alltid att valsa. sist men inte minst ska den få nytt avgassystem för att få det rätta kebabljudet som kommer höras på alla pizzerior i stan när den är igång
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
En diamantsvart 518iS vid närmare eftertanke. Glömd i ett garage sen sommaren -87 efter en enda åktur på 10 mil eller något. Och eftersom ägaren, änka till farbrorn som köpte bilen ny, vill att den ska hamna i rätta händer skänker hon den till mig mot att jag lovar att sköta den väl och aldrig sälja den.
Dream on....
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Baader. Vilken skämtare! hoppas jag....?
Visa användare
279
norda
540iA -93
jo den bilen verkar kanonfin! vore kul att ha en sådan i sin ägo helt klart...

//norda
De där med mycket som krånglar behöver inte alls stämma. Tog ut en 323i e30 som iofs gått 25k mil men den hadde stått i 11år i ett garage. Efter byte av kamrem och i med nytt batteri så starta den direkt. Bilen kördes 3k mil förra sommarn utan några som helst problem med motorn men numera sitter den i en annan bil pga en liten olycka. Fortfarande inget som helst problem med den motorn.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Är det den motorn i som kamremmen ska bytas var 4.000:e mil?
Då gäller det att ha egen verkstad, annars blir man ju ruinerad...

Mvh
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
stämmer gott det, var 4000:e mil... Kostar dock inte mer än ca 2000:-på BMW så nån större ruin lär det ju inte bli.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
En annan sak enligt SKF är att lager som ligger börjar rosta efter ca. 4-5år, även smorda och förpackade. Man kan då fundera på hur det blir med monterade lager? Ingen aning men de får knappast smörjning när de är stilla och rost försämrar deras poleryta...

Men som Jan skriver i reportaget, tror jag också att packboxar klarar stillastående pga. tillsatser i materialet och ingen exponering för UV, värmestrålning osv..
Jag kan meddela att denna 518i nu bytt ägare och kommer att rulla (?) i Kungsör.

Mvh
/Janne
marw
Vad var slutpriset??

Mvh,

Martin

Så den blev iaf kvar i Sverige ....

Billy B-10
Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Hur mycket gick den för då? ?
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Är nyfiken på pengen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.