AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
11.486

518 -90 som gått 31 mil...

Sida 1 av 5
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk Ja vad säger man? Kapitalförstöring utan dess like... har svårt att tro att någon skulle vilja pynta mer än 80-90.000:- Länk

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Otrolig historia, frågan är om någon är ens bredd att betala så mycket för bilen?

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Såklart unik, men fel modell att ha få mil på, blir nog att sälja till Tyskland om hon vill ha ut mer än 60-70000:-.
Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Kul reportage med perfekt inramning!

Varför så negativa? Kapitalförstöring, tja...det är vi nog många som sysslar med här, i en eller annan form :)

Frågas värderingsforumet så lär priset hamna kring 12kkr.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Om vi ska värdera den här också så tvivlar jag på att någon frivilligt betalar mer än 50', men naturligtvis kan jag ha fel.

Unik,men inget som jag tror ev. köpare reflekterar över speciellt mycket, utan den som köper börjar nog bruka den sedan...Tror inte den körs in i en lada igen hur som helst.

Mvh Janne.
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Man ska kanske kolla så hon inte har skruvat den..
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Och vad händer när man börjar använda en bil som stått så
länge, motorpackningar, bussningar osv.
Risken är ju att man måste byta en del grejor, även om det inte har använts så åldras ju vissa matrial.

/Johan
52
447
528:n
528i -96
Skulla aldrig betalat 80t för den! Finns några ex av den och samlarbil lär den inte bli.....Men, vilken känsla när man ser miltalen! Bilen är värd mer än vad dom flesta vill betala. Sedan så lär ju inte motor m.m. mått gått av stillaståendet. Har man otur så kan det bli bra mycket läckage och stora renoveringar bara därför!
li
1.959
liste
535i -89
Varifrån kommer siffran 80.000 kr? Det är väl ingen som har sagt vad säljaren tänkt sig prismässigt, eller? Personligen hoppas jag att någon köper den, byter allt som kan tänkas ha påverkats av tidens tand och rekondar den och sen ställer den i varmgarage. Och så ska den naturligtvis visas upp på alla träffar i närområdet. :) Hade själv köpt den om jag ansett mig ha ekonomi för det OCH hade ett varmgarage.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Värderingen för henne var väl en av funderingarna hon hade när hon kontaktade Janne S?

Det hon skulle kunna göra är väl att sätta ut den "till högstbjudande" med fri "prövningsrätt" eller någonting ditåt, OM hon bara får "skambud".

Svårvärderad bil naturligtvis...Priset syns väl bäst i betraktarens ögon brukar det heta ;)

Måste ändå säga lycka till!

Mvh Janne.

marw
Tror max hon får 50 kkr för den i dessa tider. 4:a cylindrar på 1.8 liter dessutom. Undrar om vattnet i kylaren har varit bytt dom närmsta åren. Har man otur, kranvatten sitter i kanske man har ett litet akvarium där med alger och skit. För att en bil har lågt miltal behöver inte betyda att bilen är som ny. Tidens tand tar sin del också.

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Synd att det var en 518 o inte en t.ex 540
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Synd bara att den som köper måste byta kamrem efter endast 3969 mil :)

Men jag tycker altlid att det är så att när det dyker upp en bil med unikt lågt miltal så är det 518, 316, 1502 osv, dvs billiga bilar som nån gubbe/gumma köpt och aldrig använt. Alla 535:or och 540:s köps ju av personer med flis, som ofta kör väldigt mycket + att dem blir attraktiva ungdomsbilar när priserna hamnat på den nivån.
zi
230
zigge
740iA -96
Det lär nog behöva bytas en del packningar och annat.... Som exempel kan jag nämna att jag 1989 kom över en Volvo B20 motor, som var från en krockad 142'a. Den hade gått 1000 mil när han krockade(utan försäkring) -72, och bilen hade blivit stående. Denna motor var som ny, och givetvis hinkades den rakt ner i min amazon, med bara ny olja och filter.

Vad som hände inom de två närmsta veckorna var:

Fläktrem i smulor
Packbox fram och bak på vevaxeln pissade olja
Vattenpumpstätningarna sprutade vatten då gummit torkat
Blårök. Ventiltätningarna var som bakelit.....

Saker slits även när det står still. Gummi inte minst.....

///Mats
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Ett bra sätt att ta död på en bil är att inte använda den....

Jag köpte en mycket fin lågmilad gammelmerca för ett par år sedan, hade stått still i ca 6 år pga ägarens ålder och sjukdom.

Efter 200 mil blårökte den, ventiltätningarna otäta, och ytterligare ungefär samma problem som ovanstående inlägg.

Fel modell att spara på också. Köp den och ställ undan den i 20 år till, då kan den kanske bli intressant.
Eller köp den, använd den som bruksbil, men sätt av minst 10.000 för reparationer det första året. Men betala inga jättepengar....

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
tänk om det hade varit en M5..
Jag förstår inte varför det ska klankas ner så mycket på just 518i modellen !!!!!!!
Det är ju en kalas bra bil.....Och alla vill ju faktiskt inte ha en bil med hur många HP som helst i !?!?

Jag skulle definitivt köpa den bilen om jag hade råd med den , visst får man räkna med att byta en del saker på den bilen pga att den stått nästan sedan den var ny.....
Men sedan efter man kollat upp allt , satan vilken känsla att få köra in en "ny E-34"....Vilka får nöjet att göra det nu , jag menar det kan ju inte finnas så många ex av dessa lågmilare kvar idag eller ?

Sen att det är en 518i , är ju nästa bra med tanke på vad soppan kostar idag.....

Billy B-10
Länk
marw
518 motorn gör sig inte rätt i det chassit på något sätt..
Tycker jag.. Vill man köra snålt är man helt fel klass.
Nissan micra och liknande är nog ett bättre alternativ om man tittar på ekonomi.
Jo men micra + krocksäkerhet = 0
Men 518 + krocksäkerhet = bättre iaf....+ att den är skapligt snål om man jämför med övriga E-34'or....

Billy B-10
Länk
Jag kör micra...

Och 520...
Och ??

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.