AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.192

Kompressor Till Bmw 325 -E36

Fi
14
Fido85
Bmw 325 Coupe -94
har lite frågor om hur mycket original kolvar och stakar håller om man har kompet på ca 9:1 ....hur mycket hp man vågar klämma ur en kompressor då utan haveri....

ja
276
japsmacke
328IM Touring -98
Är också väldigt intresserad av att veta detta! =)
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Det fanns en kille här på forumet med en Dubbelturbo-M50b25.
Han hade 9,0 i komp om jag inte minns fel. Bilen var bänkad till över 500 hp.
Var gränsen går beror på många faktorer men folk med erafrenhet brukar säga att M50b25 är en mycket stryktålig motor som kan klara 500 hp med originalprylar. Hur länge vet jag däremot inte men det beror ju på den som kör och hur fräsch motorn är...
Komprimerad luft blir varm men en kompressor värmer den inte riktigt lika mycket som en turbo så det är till fördel eftersom det är knackningar man vill undvika.
Med ett riktigt insprutningssytem flyttar man upp gränsen ytterligare.
500 hp med ett riktigt insprutningssystem och helst en balanserad motor borde funka bra med 9,1:1 i komp men då närmar man sig nog gränsen.
Mina erfarenheter, hoppas det gav ngt...

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Fi
14
Fido85
Bmw 325 Coupe -94
Tack så mkt BlueBeemerBoy! det gav mycket fakta detdär redan *Tummen Upp* min motor är i väldigt bra skick för jag hade bort toppen för ca 1 år sedan för vattenpumpen skar ihop och toppen blev sned så ja måste pressa den rak och blocket var som nytt i den! ska börja se hur mkt jag tänker ladda nu till först för jag har inte planerat hur jag ska få fast Ic:n å sånt så jag tror ja måste köra utan en stund så det är bäst att inte ta så våldsamt ur motorn! ca 250-270 hp kanske! på ett ungefär!

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Det lär ju vara lugnt om du sköter dina kort...
De som kör centrifugal använder ofta ingen ic till de effekterna ens även om det säkert inte är i vägen... Funkar dock.
Borde räcka om du laddar 0,4 övertryck typ...

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.