AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
886

Funkar dessa hjul på min E39?

Hej! Undrar om dessa dimensioner m.m passar (känns lite tight eller?) Har en 540 med vanligt "sportchassie" Fälgarna bak är 11x20 och fram 9,5x20 med Dunlop Sp9000 285/25-20 och 255/30-20. Fälgarna är Breyton Magic Racing...20" förstås. Fram vet jag att det inte är några problem men det är bak som jag är lite orolig.

Tacksam för snabba svar

/Robin
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag vet inte om hjulen passar men fungerar det skulle jag väldigt gärna se en bild på bilen. Den lär ju se skitcool ut.
Skicka gärna bild till mig om du sätter på dem. :-)
Okej...nu har jag kollat lite och kommit fram till följande. Skärmkanterna bak måste bockas inåt för att det inte ska ta i, finns risk att det tar i på insidan av hjulet dock. Packning och normal mängd människor går inte då tar det i hjulhuset. Blivit avrådd av flera oberoende människor firmor m.m att åka på 20" hjul till E39, så för att ta det säkra före det osäkra så blir det nog 19" istället med 245/35 -19 samt 275/30-19 bak (inte fy skam det heller)

/Robin
Jag har sett en 523 med 20" och personligen tyckte jag att dom var för stora till den karossen.
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
En M5:a med 20"

Länk: Länk

Hans Olof BMWCS Nord #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Tack för alla åsikter! Tycker nog lika som er trots att 20" Breyton inte är helt fel :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.